Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Gesloten virus op Mintopia (event)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Architect_Tim

DDG Kenner
Architect_tim
Architect_tim
None
Hoi, ik had een idee voor een soort event op Mintopia die een paar weken tot een maand kan duren.
Mijn idee is dat er ergens een ziekenhuis komt in stilte. en dat er een soort van ministerie van gezondheid komt. Deze houden zich vooral bezig met bijvoorbeeld fitheidtips. dit ministerie kan zich ook bezig houden met fitheid tips na de fitheid 4.0 update. Wanneer jullie geen ministerie van gezondheid willen kan je ook doen dat er een optie is dat de minister de burgemeesters bij zich roept en dat die als een soort veiligheidsraad beslissingen nemen over bijvoorbeeld testen.
dit is de voorbereiding.

Mijn idee is dat iedereen start met een nul(dus zonder virus). Een paar mensen krijgen een 1(wel virus) zodat het virus kan beginnen met zich verspreiden. Dit zijn weinig mensen zodat het langzaam verspreidt in het begin en je expotintionele groei krijgt. met een nul is er niks aan de hand maar als je een 1 hebt dan krijg je eerst niks maar na een paar uur slownes poisones etc. een deel wordt na een paar dagen weer (beter) en krijgt weer een 0. een ander deel krijgt sterkere effecten en moet naar het ziekenhuis. na een of 2 dagen wordt het dan weer op 0 gezet. mensen kunnen een 1 krijgen als ze binnen 3 bloken afstand van iemand komen 1 min lang. dan is er een kans van 40 procent dat je een 1 krijgt. maar alleen als die ander al een 1 heeft. met een mondkapje als item wordt de kans 20 procent of met een duur mondkapje 5 procent. bij een teststraat kan er gekeken worden of je een 1 of 0 hebt met een comand.

Wanneer dit gebeurt zullen ondernemers mondkapjes kunnen gaan verkopen. maar kan het ook zijn dat de gemeente besluit om bepaalde plekken of winkels te sluiten. het ministerie van gezondheid kan teststraten inrichten en mondkapjes uitdelen of produceren. dit zal het spel voor een paar weken veel veranderen en daarna zal alles weer terug veranderen. Mensen zullen niet meer met zen 20e bij het plein gaan staan. Het is misschien wel mogelijk om bepaalde safe zones in te stelen. bij de safetrade bijvoorbeeld. zodat mensen niet gescamt worden. Of bij de lootcrates zodat die gewoon door kunnen gaan.

Mij lijkt dit event het leukst als de communicatie net zo gaat als bij fitheid. Er komt geen forum post met wat je precies waar en hoe laat moet doen en wat er gebeurt maar spelers en vooral de overheid moeten zelf uitzoeken hoe ze moeten reageren en krijgen niet van te voren te horen dat er een event komt en hoe dat in elkaar gaat zitten. Al snap ik wel dat sommige mensen in de overheid het wel moeten weten om het een beetje in goedde banen te leiden. na een maand kan er een vacain komen ergens in een lab geproduceerd (misschien leuk om te verwerken in een fabriek of als speciale story Quist) dan wordt iedereen weer op 0 gezet en gaat het leven weer verder. Het zou leuk zijn als dit event over een paar maanden komt.

Ik weet dat het heel de mintopia game voor een paar weken kan veranderen en dat daarom de kans klein is dat het ook echt gaat gebeuren. Maar ik heb het bedacht en wou het toch indienen onder het moto van niet geschoten is altijd mis. Als jullie nog vragen heben stuur maar een berichtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Top