Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Idee betreft Minetopia Classic.

DjangoVDL

DDG Legende
DjangoVDL
DjangoVDL
None
Vaultec

Ik dacht na over de Vaultec.
Is het niet goed om 'parkeergeld' te rekenen per dan in de Vaultec garage wat in gaat na een week?
Dit voorkomt auto's die een eeuwigheid blijven staan.


Verder dacht ik:

Er zijn spelers die niet meer spelen, die hun auto of heli etc bij Vaultec hebben staan.
Is het geen leuk idee om deze auto's na een maand bijvoorbeeld in beslag te nemen, om vervolgens te veilen of in te nemen? Zo ben je de auto's die lang blijven staan kwijt, en maak je een ander weer blij right?
In het echt gebeurt dit ook natuurlijk bij schulden, maargoed als jij inactief bent en na 1 maand je auto niet hebt opgehaald, why not? Dan heb je al een flinke 'parkeerrekening' etc.

Staatsmedewerkers


Er is elke maand bij elk staatsbedrijf een 'Medewerker van de maand'.
Bij de gemeente krijg je een leuk shirt, bij Financtiën krijg je een prijs doormiddel van het gokken van een nummer,
zou het niet leuk zijn om onder de staatsbedrijven net als winnende racers troffeeën uit te delen?

Het is leuk, je kan hem bewaren, neerzetten en je hebt een item waar je hard voor hebt gewerkt of goed je best voor doet.
Het zal meer motivatie naar medewerkers brengen omdat iedereen een gave 'Medewerker van de maand (Bedrijf)' troffee wilt!

Voertuigen

Er komen steeds meer auto's, parts, motoren, etc etc. in Minetopia.
De mensen die van racen houden zullen dit idee minder leuk vinden maar het is wel iets gebaseerd op het echte leven.
Auto's hebben onderhoud nodig, behalve in Minetopia.

Mijn idee was om in bepaalde onderdelen van de auto een 'Durability' bar te plaatsen, die vrij langzaam naar beneden gaat, uiteraard vallen je motorblok en onderdelen nog te redden en te repareren in een garage voor een bepaald bedrag, dit zou o.a. ook kunnen op je banden, repareer je die niet krijg je een klapband, en rijd je langzamer, en rijd je dan te lang door staat je auto stil.

Het kan dan bijvoorbeeld zo zijn als je helemaal geen onderhoud doet aan je auto en er 1 onderdeel stuk gaat dat andere onderdelen ook sneller slijten.
Hiervoor kan je bij een speciale garage je motoren, onderdelen etc laten repareren zodat je auto het op-en-top blijft doen.

Voorbeelden:

Motorblok -> kapot (Auto doet het niet meer)

Banden lek -> Auto rijd langzamer en je motor slijt sneller -> Te lang doorrijden, alle banden lek (Auto rijdt niet meer)

Benzinetank -> Je benzinetank kan bij achterstallig onderhoud lek raken (Tank loopt sneller leeg)

En zo kunnen er vast nog wel dingen bedacht worden. Dit is meer gebaseerd op de realiteit, verzorg je je auto goed gaat alles uiteraard langzaam, maar rijd jij er heel erg veel mee, slijten je onderdelen uiteraard ook wat sneller en zal je wat vaker naar een garage moeten.

Wellicht kan ik een afspraak maken met een PL om mijn ideeën beter toe te lichten dan hier vermeld.


Met vriendelijke groet,
DjangoVDL
 
Top