Weg met Minetopia world

Discussie in 'Ideeënbus' gestart door luukje70, 14 jul 2020.

1. luukje70

luukje70 DDG Held

Lid geworden:
    17 feb 2016
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo mijn naam is Luuk en ik vind minetopia world onzin.

Op de echte minetopia zijn er al te weinig mensen vind ik persoonlijk, dan moet je niet de spelers scheiden dan zou je je juist moeten focussen op 1 server om die zo goed mogelijk te maken.

Ook stoppen er steeds meer spelers dit heeft deels te maken met het feit dat er steeds minder spelers komen op minetopia. Mocht het zo doorgaan duurt het niet heel lang meer voordat minetopia uitsterft

Daarom vind ik dat minetopia world afgeschaft moet worden zodat de spelers vanuit minetopia world naar minetopia classic komen zodat er weer wat leven in Minetopia komt.

thomvdv en Doohhnut vinden dit leuk.
  2. WBV

WBV Ex-Staff

Lid geworden:
    17 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    34
    Hey Luuk,
    Hier even een uitleg waarom het toch een strategische keuze is om twee versies te behouden.

Merk je vaak op dat winkelcentrums twee verschillende supermarkten hebben? Of dat een kantine 2 verschillende automaten heeft? Dit doen ze om je psychologisch te beïnvloeden. In plaats van dat je je gaat afvragen OF je minetopia wilt spelen ga je juist jezelf afvragen WELKE versie je van minetopia gaat spelen. Geloof me op deze manier hou je uiteindelijk meer spelers over.

Beide gamemodes bieden ook een andere speelervaring aan. Waarin minetopia classic meer gericht is op de economie is minetopia world meer gericht op racen en haal je uiteindelijk juist 2 community's over die elkaar versterken.

Tevens zorgt dit voor gezonde concurrentie. Beide admins van de games hebben een inkomen die afhankelijk is van hun eigen gamemode. Omdat ze merken dat er concurrentie is zullen ze meer genaaid zijn de game in een toekomstig goede positie te zetten.

Natuurlijk komt hier ook het bedrijf kant naar boven, waarin ze meer vrijheid hebben van elkaar op inkomsten en dingen kunnen uitproberen op minetopia world wat geen effect heeft op de hele ddgserver.

Ik hoop dat dit een beetje verheldering heeft gegeven :D

3. PapaWarlord

PapaWarlord Ex-Staff

Lid geworden:
    2 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    42
    Niet helemaal, met een nieuw project creëer je ook nieuwe aandacht. Daarnaast zal een speler die € 100,- in minetopia heeft gestopt uiteindelijk vinden er voldoende in gestopt te hebben. Uiteindelijk is "de koe" gewoon leeggemolken. Een nieuwe wereld, season of project starten waarbij eerder vergaarde voordelen niet meer gelden, biedt nieuwe spelers dan ook een eerlijker speelveld en zorgt er voor dat spelers opnieuw spullen gaan kopen. DDG onderhoudt zijn services ook niet voor niks.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie