Behandeld Valkuilen voor de stockmarket

Discussie in 'Behandeld [Doorgestuurd naar PL]' gestart door PapaWarlord, 27 jan 2020.

1. PapaWarlord

PapaWarlord Ex-Staff

Lid geworden:
    2 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    42
    Geachte lezers, forummers en Minetopianen,

Zo af en toe, vraag ik me af hoe het gaat met Minetopia; zijn de aandelenmarkten alweer terug? Mogen banken inmiddels alweer hypotheken verstrekken en hoe zit het met de wetgeving van schulden? Een aantal dagen terug, kwam er op mijn eerste vraag een antwoord. Ja! De stockmarkt komt terug. Echter na het bekijken van de video waar ik me zo op had verheugd, lijkt het erop dat dit supergoede idee ook gaat mislukken.

Het zit namelijk zo: In Minetopia worden de koersen, ook wel prijs per aandeel, binnenkort bepaald aan de hand van sentimentele waarde en een vaste waarde die afhankelijk is van de omzet (Verkochte producten x verkoopprijs). Op papier is dit een hele mooie combinatie maar in de praktijk zal dit vies tegenvallen. Immers, als ik David's video mag geloven, wordt de beurs niet live bijgewerkt, maar per 3 dagen. Als ik dan met een grote groep iedereen moet 'Long'(Kopen voor een hogere prijs) loop te schreeuwen of er komt iemand met een grote zak geld bij, valt de beurs te gemakkelijk te manipuleren. Ook biedt het 'Omzet' systeem dezelfde frauderisico's als bij het vorige stocksysteem. Immers kan een medewerker van het autobedrijf zonder al te veel moeite de gegevens doorsluizen naar een paar vrienden van hem.

Hoewel de risico's groot zijn bij de huidige invulling, vind ik het toch mooi dat de stockmarket na al die tijd weer terug is. Als ik 1 tip zou mogen geven: wees niet te bang om de waardebepaling van koersen aan spelers over te laten. Een beurskoers geeft namelijk aan, wat het laatst kopende persoon voor een aandeel over had. Dit betekent niet dat ik dit bedrag ook voor dit aandeel zou moeten neerleggen.

Meer info hierover? Via de persoonlijke berichten op het forum sta ik je graag te woord.

Met vriendelijke groet,

PapaWarlord

Doohhnut vindt dit leuk.
  2. Thijmqn

Thijmqn Sr. Moderator Forum Moderator DDGDonor

Lid geworden:
    13 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    13
    Hey! Bedankt voor je idee, ik heb het doorgegeven.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie