Behandeld Update: Lobby Quest Systeem "IDEE"

Discussie in 'Behandeld' gestart door justcollin, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justcollin

justcollin Legend

Lid geworden:
    9 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    97
    Idee: Lobby Quest Systeem

Heey mensen!

Ik was laatst aan het denken hoe ik sommige games van DDG aantrekkelijker kon maken.

Daarom leek het me leuk om misschien per gamemode een post te schrijven hoe ik vind dat die gamemode verbeterd kan worden ( uiteraard alleen bij gamemodes die ik speel / hebt gespeeld )

In deze post ga ik de een idee uitleggen hoe ik denk dat alle games op DDG actiever zouden kunnen worden.

Het Quest Syteem:

Hoe ik denk dat je DDG nog aantrekkelijker kan maken, is door middel van Quests.

Deze quests zijn onder verdeeld in: DailyQuests, WeeklyQuests en LifetimeQuests.

Per voltooide Quest zul je een reward krijgen, Per voltooide groep zul je ook een reward krijgen.

Daily Quests:

De Daily Quests zullen onder verdeeld zijn in 3 groepen

- Easy Quests

- Medium Quests

- Hard Quests

Per categorie zullen er dagelijks 5 nieuwe quests zijn.

Voor Easy Quests kan dit bijvoorbeeld zijn: Speel 15 minuten survival, Maak 3 Kills in the battle, Speel 1 potje Sheepwars, Speel 30 minuten DDG ( verspreid over alle GM ) en claim je dagelijkse XP

Voor deze Easy Quests zou de reward bijvoorbeeld kunnen zijn dat je per Quest 5 XP krijgt, Heb je de volledige collectie voltooid krijg je bijvoorbeeld 10 extra XP

Voor Medium Quests kunnen de quests zijn: Collect 1 keer je uurloon op MT, Maak 10 Kills in the Battle, Speel 5 Potjes de Tunnel, Open 1 Diamond crate op ACID en verkoop voor 25.000 op Skyblock

Voor deze Quests zou de reward bijvoorbeeld kunnen zijn dat je per Quest 10 XP krijgt en voor het voltooien van de volledige collectie 25 extra XP

Voor de Hard Quests moet je echt actief zijn, hier zijn de Quests bijvoorbeeld: Win 5 potjes TDM in the battle, Scoor 10x in Blockball, Speel 1 uur op CC, Krijg 100 extra MCMMO levels op survival en speel 2.5 Uur DDG in totaal.

Hier zou de reward bijvoorbeeld kunnen zijn dat je 15 XP per Quest krijgt en dat als je alle Quests voltooid hebt je een gratis GoldCrate krijgt.

Weekly Quests:

De Weekly Quests zijn onder verdeeld in 2 groepen

- Easy Quests

- Hard Quests

Per categorie zullen er weekelijks 8 nieuwe quests zijn. Deze quests zijn uiteraard uitdagender dan de Daily Quests.

Voor de Eazy Quests kan het bijvoorbeeld zijn dat je: 20 Potjes Sheepwars of Blockball moet spelen, 8 Uur DDG moet spelen, 15 Potjes 2V2 in the battle moet winnen, ETC.

Voor het voltooien van deze Quests krijg je bijvoorbeeld 20 XP per Quest, Lukt het je om alle Quests te voltooien, dan krijg je een gratis EmeraldCrate

De Hard Quests zijn echt een uitdaging, deze Quests zullen maar door een aantal spelers per week behaald worden, Dit zijn onder andere achievements als: Speel 18 Uur DDG, Scoor 40x in Blockball, Verkoop voor 350K op ACID, ETC.

Omdat deze Quests best uitdagend zijn moet de reward ook super zijn, zelf zat ik te denken aan 30 XP per Quest. Als bonus voor het voltooien van alles Quests krijg je een speciale weekly crate, Dit is een crate die je niet met XP of met geld kan kopen, deze crate is alleen toegankelijk voor spelers die alle HardQuests voltooid hebben. In deze crate kunnen special dingen zitten, denk aan 1 Maand obsidian of 1 Jaar MT, Maar ook speciale lifetime chatkleuren of zoiets dergelijks.

LifeTime Quests:

Deze Quests spreken voor zich. Dit zijn Quests die je in je hele DDG periode kan halen, Voor elke gamemode kun je dan LobbyXP verdienen.

Deze XP kan varieren van bijvoorbeeld 5 XP tot 1000 XP of misschien zelfs wel een LegendCrate.

Deze Lifetime Quests kunnen bijvoorbeeld voor castledefend zijn: Speel je eerste game ( 5XP ), Win je eerste game ( 5 XP ) Kill 1 Empire ( 10 XP ) maar je kan ook verder gaan bijvoorbeeld met: Win 2000 Games ( 1000 XP ) of speel 5000 Games ( 1 Legend Crate )

Deze quests varieren per game.

Ik hoop dat door dit in te voeren sommige games zoals CD, De Tunnel en The Battle, weer actiever worden. Door deze Quests hebben mensen echt weer een doel om sommige gamemodes op DDG te spelen.

Ook is dit voor beginnende spelers een efficiente manier om LobbyXP te verzamelen. Zei kunnen door actief te zijn misschien wel dagelijks 1 of 2 gold crates openen. Of jonge spelers die van hun ouders geen rank mogen betalen, die door deze update makkelijker een rank kunnen winnen ( WeeklyCrate ).

Ik hoop dat de server hier iets mee kan. En dat hierdoor DDG nog actiever word dan het al is O.A de gamemodes die nu redelijk dood zijn

Mvg,

Justcollin

PS. Deze post is totaal nog niet Balanced, Als deze update misschien komt kunnen de rewards / Quests totaal verschillen.

Lijkt jou deze update ook leuk? Laat dan een reactie en/of like achter!

Sluwvosje, FinnDDG, *Lisa*| Zinvol en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. dragon4fire

dragon4fire DDG Kenner

Lid geworden:
    24 jun 2017
    Leuk Bevonden:
    23
    Super leuk idee!

justcollin en GraafJesse vinden dit leuk.
  3. Emprior

Emprior DDG Kenner

Lid geworden:
    8 sep 2015
    Leuk Bevonden:
    5
    Super nice idee ik hoop dat het komt op DDG we zien wel of ze dit goed vinden om te gebruiken

justcollin en GraafJesse vinden dit leuk.
  4. ISvenniee

ISvenniee DDG Kenner

Lid geworden:
    13 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    4
    Leuk idee! Hopelik komen er ook meer mensen Castle Defend bijv spelen!

GraafJesse vindt dit leuk.
  5. Gamediscs

Gamediscs Ex-Staff

Lid geworden:
    1 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    29
    beste,

Ik wil eerst en vooral zeggen dat dit zeker iets is wat een leuke toevoeging is aan de ddg server. Echter is dit idee al eerder gevallen door bepaalde mensen maar is er niks mee gedaan. Ik hoop dat deze keer iemand de tijd neemt uit hogere functies om hier op te reageren en zijn mening of perspectief te laten zien.

Met vriendelijke groet,
    Jens/Gamediscs

6. *Lisa*| Zinvol

*Lisa*| Zinvol Legend VIP DDGGod DDGLegend

Lid geworden:
    2 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    86
    Dit is zeker een leuk idee :) :)

7. justcollin

justcollin Legend

Lid geworden:
    9 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    97
    Super tof dat jullie het een leuk idee vinden!

8. MerelMine

MerelMine Event Manager Projectleider Artist

Lid geworden:
    15 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    375
    Hallo @justcollin

Tof idee! Dit is intern al eens besproken en het concept is in de maak.
    Er is geen tijd aan gebonden, we kunnen dus nog niet zeggen wanneer we hier op terug komen.

Met dat is dit topic behandeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie