Behandeld Update! / Idee om "SKYBLOCK" te verbeteren

Discussie in 'Behandeld' gestart door justcollin, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justcollin

justcollin Legend

Lid geworden:
    9 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    97
    Update idee skyblock

Heey lezers,

In deze post ga ik skyblock behandelen en wat mijn idee is om deze game te verbeteren.

Als eerste zou het fijn zijn als skyblock weer gereset word, Dit zodat de spelers met hogere island levels, weer echt een doel krijgen.

Dit zal voor veel spelers wel een teleurstelling zijn, echter is dit wel een keer nodig.

1. Crates: Het eerste ding wat mij super tof lijkt, zijn crates. Dan kun je natuurlijk weer doen dat hoe hoger je rank hoe meer crates, echter vind ik dit niet eerlijk tegenover andere spelers. Dan vraag je je vast af “Hoe kom ik dan aan crates”. Dit gaat dan als volgt werken. Je gaat verschillende crates krijgen ( Basic, Super, Epic en Legendary ). Om deze crates te openen zal je een key moeten hebben. Deze keys kan je krijgen doormiddel van online time. Een key krijg je door /redeem te typen. Je krijgt dan een menu voor je. Hier kun je aanklikken welke key je in je inventory wil hebben. ( Dit om key drops tegen te gaan ). Voor elke key geld een aparte online time. Voor de Basic key zal je 1 uur online time moeten behalen. Voor de Super crate zal dit 3 Uur zijn. Voor de eipc crate zal je een onlinetime van 6 uur moeten behalen. De beste crate is de legendary crate, Deze key zal je pas krijgen bij een online time van 12 uur.

Het gaat hierbij echt om de onlinetime. Dus je zal echt moeten spelen voor een key. Het is dus niet zo dat je elke dag even 1 minuutje inlogt om je crates te verzamelen. Zodra je een key hebt gekregen, gaat de time voor een nieuwe key meteen lopen. Dit betekent dus dat als je 3 uur onlinetijd hebt en je keys nog niet hebt verzamelt, je 3 Basic keys en 1 Super key hebt. Hierdoor kun je zelf bepalen wanneer je crates opent.

Een tweede manier om aan crates te komen, zijn de lobby crates. Op dit moment kun je munten krijgen uit de crates, dit zal dan veranderd worden naar cratekeys voor skyblock. ( Deze beloningen uit de lobbycrates zorgen niet voor een reset van de timer voor je volgende key ). Uiteraard is een Basic crate makkelijker te krijgen en zal een legendary crate zelfs uit een Diamondcrate nog zeldzaam zijn.

Ook zal elke crate andere spullen bevatten. Zo zit er in een basic crate niet heel veel bijzonders en is een legendary crate echt speciaal.

Een Basic crate zal maar hele simpele dingen bevatten. Denk hierbij aan 1 Coin ( word later uitgelegd ), 5 Dirt, 5% spawner XP ( word later uitgelegd ) en nog meer vergelijkbare dingen

De zeldzaamheid van spullen zal met elke crate veranderen, zo zit er in een Super crate al iets meer dingen die echt nuttig zijn.

De Legendary crate zal hierbij het meest speciale bevatten. Denk bijvoorbeeld aan 100% spawner XP of een elytra

Ook zit er in elke crate een kans op lobby xp, Hoe beter de crate hoe meer xp je kan krijgen. Een basic crate is niet heel speciaal dus hier zal je maar 10xp ofzo kunnen krijgen, Terwijl je in een legendary crate misschien wel 250 xp krijgt.

2. Ranked spelers: In de vernieuwde game zullen de ranks Emerald+ Als enig voordeel /fly hebben ( niks echt anders dan nu dus )

3. Achievements: Het volgende onderdeel zijn achievements. Dan kun je meer de oude skyblock achievements uit de kast halen ( je weet wel, de achievements die we al 8 jaar lang op elke server zien ). Maar je kan ook zelf achievements en rewards bedenken. Als je er even voor gaat zitten, kun je misschien wel 1000 verschillende achievements bedenken. De achievements zullen allemaal onder verdeelt zijn in verschillende onderdelen ( bijvoorbeeld: Food, Blocks/Builds, Onlineprestatie ) En zo kun je er wel meer bedenken. Met veel variatie in achievements kun je de spelers bezig houden. Je kan op het begin ook met een aantal achievements beginnen en deze later uitbreiden. Je kan elke achievements 1x voltooien. Hiervoor zal de speler een beloning krijgen. Dit kan 5 dirt zijn voor een makkelijke achievement. Maar voor echt uitdagende achievements, zal de speler ook echt beloond worden. Bijvoorbeeld met 1 Legendary Key. Ook vinden spelers het vaak leuk om te laten zien dat ZIJ de beste zijn. Dit kun je doormiddel van achievements ook echt aan de andere laten zien. Je krijgt namelijk voor elke achievement die je voltooid hebt 1 achievement point. In de lobby van skyblock, zal er een leaderboard zijn. Hier kunnen de spelers zien wie de meeste achievementpoints verzameld heeft. Verder zijn deze punten niet bruikbaar. Ze zijn er dus alleen voor de prestige.

4. Shop: Ook de shop heeft zo zijn update nodig. Wat je de laatste tijd vooral zag ( vooral met dat je veel coins uit crates kreeg ). Was dat het niet meer skyblock survival was, maar skyblock koop jezelf naar de top. Dit zou ik graag veranderd zien worden. Dit door coins “bijna” volledig uit de game te halen. Je zal dan dus niet meer je spullen kunnen verkopen. Ook kan je hierdoor niet zomaar meer blocks kopen. In de nieuwe skyblock, zal je nog maar op 3 manieren coins kunnen verdienen. Dit is dmv achievements, Lobbycrates, Gamemode crates. Echter zijn dit niet meer duizenden coins. Dit zal nog maar 1, 2 en heel misschien 3 coins zijn. Hierdoor moet je echt zuinig zijn met wat je met die coins doet. In de /shop kun je een aantal dingen kopen. Je kan nog steeds blocks kopen. Echter kost 10 dirt bijvoorbeeld 1 coin. En 1 stack cobble zal ook 1 coin kosten. De zeldzamere dingen zullen juist meer gaan kosten. Je kan bijvoorbeeld sparen voor een elytra van misschien wel 30 coins. Hiermee maak je een elytra dus echt een endgame object. Andere endgame objects kunnen bijvoorbeeld een beacon of een shulkerbox zijn. Ook zal er een volledig tabje ingericht zijn voor spawners ( dit zal ik later uitleggen )

5. MCMMO: In “de nieuwe skyblock” Kan je ook gebruik maken van het MCMMO systeem. In tegenstelling tot ACID, vind ik dat daar op skyblock geen max op moet komen. Niet alleen kun je hiermee leuke achievements toe voegen. Ook zullen spelers proberen te grinden om op 1. Te komen in de MCTOP. En als laatste heb je natuurlijk ook nog steeds de speciale dingen die MCMMO uit zichzelf al levert.

6. Spawners: Een extra toevoeging aan skyblock, zijn spawners. Spawners zijn voor spelers vaak handig, Je kan van sommige mobs namelijk hele goede dingen krijgen. Bones, Iron, Blazerods Etc. De bedoeling is dat je zodra je de game inkomt al meteen denkt “Ik wil naar een ultimate spawner grinden”. Het zal dan ook echt grinden worden voor een spawner. De eerste paar dagen zal dan ook niemand een spawner in bezit hebben. Spawners zullen namelijk net als blocks te koop zijn in de /shop. Echter kosten de spawners veel coins. Een simpele kippen spawner zal misschien maar 25 coins kostten. Echter zullen veel spelers als doel hebben, de Iron Golem spawner. Hier zullen ze alleen net iets langer voor moeten wachten. Deze kost misschien wel 75 of 100 Coins.

En als je dan denkt dat je er bent. Dan heb je het helemaal fout. Want het kopen van een spawner is pas het begin van de spawner grind. Je zal namelijk een level 1 spawner krijgen. Deze spawner zal -50% mobs genereren dan een normale spawner in minecraft. Je zal dus maar heel weinig mobs krijgen. Je zal elke spawner kunnen upgrade tot level 50. Dan zul je nu vast denken hoe je een spawner kan upgrade. Dit gaat als volgt. Elke mob zal een apart xp waarde hebben ( deze is onbekend voor spelers en zullen ze zelf uit moeten zoeken ). Rechts in je beeld staat er zodra je joined 0% xp. Voor elke mob die je killed zal je een beetje xp krijgen. Laten we als voorbeeld een kip nemen. Een kip is niet moeilijk te killen en de spawner is niet heel duur. Hierdoor krijg je voor elke kip die je killed 0.25% xp. Dit betekent dus dat je 400 kippen moet killen voordat je 100% xp hebt. Dit zal op het begin dus heel veel tijd gaan kosten. Echter krijg je zodra de balk op 100% staat, 1 upgrade point. Met zo’n upgrade point kun je een spawner upgrade. Tot lvl 10 kost het upgrade 1 punt, van 11 tot 20 2 punten, van 21 tot 30 3 punten, van 31 tot 40 4 punten en van 41 tot 50 zal het je 5 punten kosten.

Als je een spawner upgrade zal er 5% spawnrate bijkomen. Je spawner zal bij de eerste keer upgrade dus niet meer -50% produceren, maar -45%. Op het begin klinkt dit misschien nutteloos, echter als je level 50 bent is het wel nuttig. Je krijgt dan namelijk niet meer -50% spawnrate, maar 250%!

Spelers zullen dus echt moeten grinden om hun spawners te upgrade. De enige andere manier om xp te krijgen is DMV onlinetime crates te openen.

7. Speciale dingen: Met deze update zal skyblock dus echt moeilijker worden en je hebt dus niet meer zo makkelijk een level 1000 island. Ook zal diamondgear en tools niet zo makkelijk meer te krijgen zijn. De enige manier om diamonds te krijgen is deze van achievements krijgen, of door ze te kopen met de coins waar je best zuinig op moet zijn. Dit geld ook voor dirt. Je kan dirt uit crates krijgen, maar om echt veel dirt te krijgen voor grote farms enzo, zal je ook veel online moeten zijn. Hierdoor zal de uitdaging voor spelers er langer inblijven.

Ik hoop dat jullie dit weer een super tof idee vinden. Zo ja, laat dan zeker een like en reactie achter!

Ook zouden jullie kunnen achterlaten onder deze post wat jullie misschien wel erbij zouden willen hebben. Misschien kan ik daardoor mn post nog meer uitbreiden.

“Let erop! ik ben geen stafflid, De updates/ideeën die ik achterlaat zullen dan ook niet gegarandeerd in de game komen”

Mvg,

justcollin

GraafJesse, *Lisa*| Zinvol en Roycoordinate vinden dit leuk.
  2. justcollin

justcollin Legend

Lid geworden:
    9 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    97
  3. koning12012

koning12012 DDG Superheld

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    153
    Roycoordinate vindt dit leuk.
  4. Roycoordinate

Roycoordinate DDG Kenner

Lid geworden:
    13 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    13
  5. AllesIsNormaal

AllesIsNormaal Forum Lead Classic Projectleider DDGDonor

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Leuk Bevonden:
    90
    Hey,

Bedankt voor je inzet en je ideeën,
    ik zal ze opschrijven, en kijken wat er
    mee gedaan kan worden

Met vriendelijke groet,

koning12012 en justcollin vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie