Behandeld Ober / Restaurant in Minetopia

Discussie in 'Behandeld' gestart door Cijfer, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cijfer

Cijfer Nieuw DDG lid

Lid geworden:
    28 aug 2018
    Leuk Bevonden:
    4
    Beste Minetopia-Team,

Ik ben recent begonnen met Minetopia, en ben tot stand gekomen dat Minetopia iets mist. Iets wat deels roleplay kan zijn maar ook functioneel. Ik dacht dat het leuk zou zijn als je een ober kan worden / je een restaurant kan maken. U kunt nu denken dat ik gewoon een etenswinkel bedoel met meer roleplay, maar daar oog ik niet op. Ik wil graag het ober zijn benadrukken door dingen te serveren. Alle spelers die komen eten geef je een menukaart en laat je wat bestellen. Je handelt een bestelling af zoals je dat in het echt zou doen. Om dit idee uit te testen ben ik naar het plein op Atlanta gegaan, een menukaart geschreven en proberen mensen te serveren. Tot mijn verbazing pakte dit goed uit! in drie dagen had ik al 3.000 verdient. Om dingen zoals scammen te voorkomen liet ik mensen achteraf betalen. Toen begon ik na te denken of ik vergunning zou kunnen krijgen om mensen op het plein aan tafeltjes te serveren, maar dit was er niet. Ook zou het natuurlijk leuk zijn als je een klein kraampje hebt / klein hutje wat de keuken moet voorstellen (daar ligt dus de voorraad van wat ik serveer), maar dit was ook niet mogelijk. Toen heb ik een groepje mensen bij elkaar verzameld en heb ik mensen er op uitgestuurd om ook ober te spelen onder mijn naam. Dit werkte ook!

Dus hoe zou ik willen dat dit idee verwezenlijkt wordt? Ik heb twee manieren uitgedacht. Manier één is dat er een vergunning komt voor het op een terras (tafeltjes op pleintjes) serveren van mensen zodat het geen straathandel is. Ook moet er dan een klein kraampje zijn waar je kunt afrekenen en waar de voorraad ligt. Optie twee is dat er een heel restaurant komt waar de tafeltjes op het plot zelf komen. En dan hebben we een vergunning nodig om dit te doen. Beide hebben hetzelfde principe van een menukaart geven en serveren. Ik heb zelfs al docs gemaakt hiervoor.

Ik hoop snel een reactie te krijgen of dit een goed idee is,

M.v.g.

Cijfer

2. koning12012

koning12012 DDG Superheld

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    153
    Leuk idee

3. kars

kars DDG Kenner

Lid geworden:
    9 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    34
    goed idee +1

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4. Mikay // iUnfaith

Mikay // iUnfaith Nieuw DDG lid

Lid geworden:
    29 aug 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Oprecht goed idee moet wat mee gedaan worden inplaats van alleen maar kleding winkels en etenswinkels. Dikke +1

5. Gamediscs

Gamediscs Ex-Staff

Lid geworden:
    1 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    29
    Dag cijfer,

Ik zie dat jij nieuwe ideeën hebt voor Minetopia. Als je echter wil dat de Minetopia staff team dit sneller te zien krijgt dan raad ik je aan om je topic te plaatsen bij de ideeënbus van Minetopia. Hier vind je een linkje naar de ideeënbus van Minetopia. https://forum.dusdavidgames.nl/forums/ideeënbus.246/

Met vriendelijke groeten
    Jens/Gamediscs

#5 Gamediscs, 30 aug 2018
    Laatst bewerkt: 30 aug 2018
    GraafJesse vindt dit leuk.
  6. MerelMine

MerelMine Event Manager Projectleider Artist

Lid geworden:
    15 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    375
    Hallo @Cijfer

Een tijdje terug heb ik jouw post naar Danny026 gestuurd. Deze heeft jouw idee bekijken en het volgende kwam daaruit.
    Zolang dit idee op jouw eigen plot plaatsvindt of grenzend is aan het plot, is dit zeker mogelijk!
    Ook zal jij een food kvk nodig hebben en dus een plot waar jouw restaurant zal zijn.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben!

Behandeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie