Behandeld Legaal de Minetopiaanse Belasting ontduiken

Discussie in 'Behandeld [Doorgestuurd naar PL]' gestart door PapaWarlord, 28 jan 2020.

1. PapaWarlord

PapaWarlord Ex-Staff

Lid geworden:
    2 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    42
    Met een 'wettenbundel belastingrecht 2019' schrijf ik deze forumpost. De 2e vandaag alweer, ik ben op dreef.
    Afijn, in ons prachtige, inmiddels al wat jaartjes oude minetopiaanse wetboek, staat tegenwoordig ook onze belastingswet. Althans, zover er natuurlijk belasting betaald wordt ;). Er staan ontzettend veel fouten in dit hoofdstuk van ons recht. Tijd om ze op een rijtje te zetten dus.

Allereerst zal ik jullie voorzien van een handige link met daarin alle in minetopia geldende wetten. https://docs.google.com/spreadsheet...wNozVf6RwEQmhI2ioPDlNTV7c/edit#gid=1625449356

Nog een voorafje: alle artikelen en afdelingen (Een soort subparagraaf) hebben geen namen.

Laten we wet nummer 1 er bij pakken. Wetsartikel 1 van de wet van koophandel. Deze wet gaat over de middelen tot belastingheffen. Echter dit wetsartikel wordt geheel aan het begin neergezet en niet verder verduidelijkt. Nu houdt het dus in dat de gehele wet van koophandel toe te passen is op de 3 belastingheffingsmiddelen. Dit terwijl hoofdstuk 3 tot en met 8 vrij weinig te doen hebben met belasting heffen.

Ook artikel 2 bakt er niet veel van. Artikel 2 doelt op de rechtsvormen die onderhevig zijn aan belastingen, ook wel subjecten genoemd in de belastingenwereld. Het probleem is dat hier 'lichamen' worden bedoeld. De rechtsvorm is namelijk de gekozen juridische vorm voor een onderneming of organisatie. Dus een BV, NV, VOF, eenmanszaak en ga zo maar door. Als particulier zijnde val ik absoluut niet onder de noemer 'Rechtsvorm', hierbij is de subjectificatie van de wet al gigantisch de mist in gegaan en zou ik als Particulier of als KVK( Ook geen rechtsvorm) vrijgesteld zijn van de in deze wet benoemde belastingen.

En door naar artikel 3, op zich is hier niet veel mis mee, behalve dan met Artikel 3, Lid 3; Hier wordt gesteld dat er een heuze uitzondering is op de heffingsgebieden. Dit kan alleen niet gezien Malibu eerder is benoemd als heffingsvrij gebied. Oftewel, je hebt hier geen fiscale jurisdictie.

Mijn aandraging zou zijn om onze belastingwet in 4 wetten op te splitsen.

1. Algemene Wet Rijksbelastingen;
    2. Inkomstenbelasting;
    3. Vennootschapsbelasting;
    4. Ontroerendgoedbelasting.

De Algemene wet rijksbelastingen richt zich tot het formele recht(Waar, hoe etc.)en de 3 rijksbelastingswetten tot het materiële recht (Hoe berekenen wij de hoogte van het bedrag).

Tevens moet Malibu gewoon als heffingsgebied worden meegenomen. Hiervoor zouden dan aparte tarieven gelden die je in een wetsartikel zelf kan vaststellen.

Voorbeeld inkomstenbelasting
    Art. 1.1 Inkomstenbepaling
    1. Onder de naam inkomstenbelasting wordt een belasting geheven van natuurlijke personen

Afdeling 2.1 Belastingplichtigen

Art. 2.1 Belastingplichtigen
    1. Belastingplichtigen voor de inkomstenbelastingen zijn natuurlijke personen die in Minetopia woonachtig zijn.

Hoofdstuk 2 Raamwerk

Afdeling 2.2 Heffingsgrondslagen

Art. 2.2 Heffingsgrondslagen
    1. De inkomstenbelasting wordt geheven over het door de belastingplichtige in het tijdvak genoten:
    a Belastbare inkomen uit werk en woning;
    b Belastbare inkomen uit aanmerkelijk belang;
    c Belastbare inkomen uit sparen en beleggen.

Art. 2.3 Bepalingen heffingsgrondslagen
    1. Het belastbare inkomen uit werk en woning wordt bepaald voor binnenlandse belastingplichtigen volgens de regels van hoofdstuk (..)
    2. Het belastbare inkomen uit aanmerkelijk belang wordt bepaald voor binnenlandse belastingplichtigen volgens de regels van hoofdstuk (..)
    3. Het belastbare inkomen uit sparen en beleggen wordt bepaald voor binnenlandse belastingplichtigen volgens de regels van hoofdstuk (..)

2. Thijmqn

Thijmqn Sr. Moderator Forum Moderator

Lid geworden:
    13 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    13
    Heyho! bedankt voor je idee, ik zal het doorgeven!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie