Gesloten Grootste update sinds Minetopia 2.0

Discussie in 'Nieuws & Updates' gestart door Xanthus, 8 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gyvan

Gyvan Legend

Lid geworden:
    29 okt 2016
    Leuk Bevonden:
    47
    Wat wordt er precies bedoeld met die ''maal'' in de docs? Ik snap 't niet helemaal ('t zal wel aan mij liggen :rolleyes:).

2. DusDavid

DusDavid Eigenaar Youtuber

Lid geworden:
    4 jun 2017
    Leuk Bevonden:
    41
    je snapt hopelijk dat we niet een compleet level systeem kunnen bouwen op basis van wat n aantal spelers NU toevallig hebben.. :) ff serieus wat moet ik hiermee? haha

koning12012 vindt dit leuk.
  3. LogicTiger_

LogicTiger_ Super DDG lid

Lid geworden:
    5 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    17
  4. J3tzee

J3tzee Minetopia Staff Legend DDGGod

Lid geworden:
    30 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben heel erg benieuwd hoe alles straks er uit komt te zien als alles Actief is :D

5. TypischKoen

TypischKoen DDG Held

Lid geworden:
    8 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    75
    Hoi David, in principe kan je met dit systeem ook nog abusen. Hopelijk is niemand zo sneu maar praktisch gezien is het mogelijk. Stel, jij geeft mij 500k voor de level check (wat je ofc nooit zal doen maar STEL), dan kan ik level up worden met jou geld.

Je moet een eigen stad, een prefix (geen idee welke) en nog veel meer hebben voor level 100. Hoe zou je aan een eigen stad moeten komen? Goldcoins! Maar dat kost enorm veel goldcoins, je moet van alles max punten hebben, en 218 miljoen. De rijkste speler momenteel heeft volgens mij iets van 30 miljoen. (geen idee precies, maar volgens mij is het rond dat bedrag.) Hoe zouden we 218 miljoen moeten verdienen?

Met vriendelijke groet,
    TypischKoen

6. TypischKoen

TypischKoen DDG Held

Lid geworden:
    8 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    75
    Verder wel een toffe update!

7. DieFromLagg

DieFromLagg DDG SuperLegende

Lid geworden:
    23 dec 2014
    Leuk Bevonden:
    261
    ''Duitsland na de 2e wereldoorlog?'' Yo inderdaad man, balance was zwaar kut. Russen bleven maar T-34's spammen op het oostfront, en toen kwam daar ook nog eens D-Day bij... Niet eerlijk, David je had echt de 2e wereldoorlog moeten balancen!!!!!!!!!!! *Sarcasm off*
    Je bedoelt waarschijnlijk Duitsland na de 1e wereldoorlog, maar dat was hyperinflatie, en heeft hier niets mee te maken. Sowieso de economische situatie van een land vergelijken met de meta van een minecraftserver is een beetje ''bijzonder''

Ruwbix en Gyvan vinden dit leuk.
  8. ChocoMel_

ChocoMel_ Ex-Staff

Lid geworden:
    4 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    405
    Ik had nog een klein vraagje over het nieuwe level systeem..
    Begint iedereen weer op level 1?
    Of wordt per persoon eerst het level bepaald wat ze moeten hebben?

qwertytoetsenbord vindt dit leuk.
  9. Rouben

Rouben Legend

Lid geworden:
    15 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    Alles toppie, maar level 100 systeem is gwn onzin, hou dit level systeem gewoon ._. dan is alles gwn toppie

10. Sebas65

Sebas65 Artist

Lid geworden:
    30 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    359
    Nee het systeem ervoor koste tijd maar was wel eerlijk

11. _P1m_

_P1m_ DDG Held

Lid geworden:
    8 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    12
    Ach man ga weg met je level update!

JesseSpanish vindt dit leuk.
  12. The_LegendGamer

The_LegendGamer Legend DDGGod

Lid geworden:
    8 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    57
    -1 ik denk dat ik klaar ben met MT. Een nieuw systeem is goed maar lvl 100 wtf, dan ben ik tegen 2050 nog MT aan het spelen.

JustJob vindt dit leuk.
  13. ItsMitchel

ItsMitchel Super DDG lid

Lid geworden:
    13 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    6
    Koen je moet ook verwachten dat niemand level 80 of hoger gaat halen.

En over het geld uitlenen gaat dan alleen je potentiële level omhoog en moet je uiteindelijk toch nog geld betalen voor level up. En je geeft de 500k terug dan gaat je potentiële weer omlaag. Dit systeem valt niet te abuse.

Alleen vind ik de beginners met 30 euro per uur. Daar kunnen ze maar paar stukjes eten van kopen per uur. Dat vind ik nogal laag want hoe moeten hun dan ooit level 10 worden. Ja dat gaat dan heel lang duren. Maar nog langer dan dat het nu is. En ik vind het ook te duur kwa geld om level 60 bijvoorbeeld te worden.

Ik zou het zelf een goed idee vinden om de eerste 24 uur bijvoorbeeld 1x level check doet en dan je max potentiële level wordt, gratis. Daarmee zal je een grote groep spelers blij mee maken gok ik. En zeggen ze niet van: Ik ga stoppen

#33 ItsMitchel, 8 apr 2018
    Laatst bewerkt: 8 apr 2018
  14. DieFromLagg

Lid geworden:
    23 dec 2014
    Leuk Bevonden:
    261
    weet niet of het handig is om tijdens een spel zo'n grote verandering door te voeren. Sommige mensen hebben meer dan honderd dagen speeltijd (Echt niet gezond veel), en (tien)duizenden Euro's in dit spel zitten. En dan is het netalsof je een potje schaken speelt, en dan iemand opeens zegt: De loper is vanaf nu een toren en de toren een loper...

15. dusmartijngames

dusmartijngames DDG Held

Lid geworden:
    14 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    4
    helemaal mee eens. zones terug oke daar kan ik mee leven, maar die levelcheck.... nee ik kan maar level 15 worden met mijn huidige geld. is dat genoeg om zone 2 te blijven??

16. DieFromLagg

Lid geworden:
    23 dec 2014
    Leuk Bevonden:
    261
    Zones vind ik juist het grootste probleem. Sommigen hebben hele dure winkels etc. in steden gebouwd waar straks geen hond meer komt... Levels hebben mij eigenlijk nooit geintresseerd. Maar ik ben ook niet echt een derp zoals de meeste MT spelers, ik log in, kijk of mijn aanvraag etc al is goedgekeurd, en log daarna weer uit. Terwijl de meeste mensen het juist moeten hebben van het geld dat ze verdienen met hun uurloon.

17. dusmartijngames

dusmartijngames DDG Held

Lid geworden:
    14 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    4
    tja. zones word ook wel een probleem maar het feit dat ik maar 300 nogwat euro per uur online verdien is gwn raar

18. JustErik

JustErik DDG Held

Lid geworden:
    23 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    32
    Ten eerste heb ik de levelcheck nog nooit bedrogen.
    Ik heb altijd met ingame geld me 14 plot's gekocht, wat ik van mijn conrectoren en agenten baan heb gekregen. Ook heb ik altijd geprobeerd een hoog level zonder Graycoins te krijgen, omdat ik van me ouders geen geld mag uitgeven aan een spelletje. Fitheid heb ik altijd getraint, en heb met vrienden gewerkt tot een hoge fitheid. Ik heb mij 85 dagen online time niet met away from keybord staan gekregen, maar heb er echt daadwerkelijk voor gespeeld.

Ja, ik ben er helemaal mee eens dat er een systeem moet komen die niet zo er geabussed wordt. Destijds is in elke discord channel van elk ministerie gezet, dat het abusen ervan een ban kan veroorzaken dit is ook logisch, omdat je geen systeem op zijn fouten mag abusen.
    Ik heb destijds gevraagd aan staff, of ik mijn geld van mijn eigen bedrijfsrekening op me privé rekening mocht zetten, omdat ik dit even voor een huis op een andere rekening gestopt heb, daarmee ik het niet zou uitgeven aan Kleding of plots. En ook altijd een bug gemeld, als ik erachter kwam.

ik bedoel, met pay to win dat mensen een boost krijgen met het kopen van spullen die echt geld kosten. Dit is ook al zo sinds de Graycoins, die eigenlijk tijdelijk zouden zijn. Maar je kan met geld bijna alles, natuurlijk kan je geen playtime kopen met ingame als ook echt geld. Maar je kunt plot's kopen met ingame geld en je kunt naar de EHBO post in Minetopia om tips te krijgen voor een hogere fitheid.

Ik heb de docs gelezen, en heb ook uitgerekend welk level ik op dit moment zou worden (qua banksaldo om te levelup'en) en dat is level 16.. Ik heb op het moment weinig geld, maar daarvoor kan ik enkel mezelf de schuld geven, dus daarvoor wil ik alleen mezelf blamen.

Maar je zegt, dat er door dit geld uit game komt. Maar wat gebeurd er, als veel mensen een hoger level krijgen en daarna ophouden met levelchecken. Dan zit er nog veel meer geld ingame. Want van maximaal 7.5K -> maximaal 100K is toch een beetje veel. Je weet zelf ook, dat de meeste Minetopia spelers slim zijn, en kijken met welk level het beste is. Dus dat je niet veelte veel betaald maar wel veel zoveel als mogelijk geld kunt krijgen.

Ik weet nog niet 100% zeker, of dit de middenweg is, omdat ik het nog niet probeerd heb. Maar ik denk persoonlijk, dat er straks meer mensen komen die enkel levelup's kopen en nergens anders geld aan uitgeven. Maar dat is mijn hypotheese.

Qua dat er 100 level's komen, vind ik meer een iets voor een minigame of in de lobby. Ik vond persoonlijk de level balasing veel beter toen het maximaal level 8 was maar ik snap ook, dat dat niet zo makkelijk is.

Ik wil het best een weekje geven, maar ik vind het niet echt een idee waarvan ik kan meteen zeggen: 'YES, wat zal dat een mooie update worden', omdat je voornamelijk door geld een hoger level kunt worden.

Hoe ik de 'Graycoinkopers' genoemd heb was zeker niet netjes, maar dat is ook voor het grootste gedeelde, omdat ik het super kort en knap wou houden. Daarvoor ook vanuit mijn, me excuses. Dit doe ik niet alleen, omdat David er iets over zegt maar omdat ik pas later zag hoe ik het neergeschreven heb. En het toch tijd nodig heeft, om dit opstel te schrijven :D

Alle chatkleur boekjes (2x) heb ik, via Twitter van random spelers gekocht, die ik of pas 1x gezien heb of nog nooit van gehoord hebt. Dit heb ik ook 2x gedaan met goldrankjes. Dus dat zijn, voor mijn weten geen vrienden.

Ik weet niet, hoe je kunt zien wie allemaal mijn vrienden zijn, maar ik denk dat je daarvoor Teamspeak in vergadering channels kijkt, waar ik met collega's aan het vergaderen ben en daaruit concludeert dat het me vrienden zijn. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb niet zo'n lang bericht te typen, om jou idee af te kraken, maar om misschien een oplossing te vinden. Ik heb als oplossing dit:

1. Plot's moeten aan de gemeente terugverkocht worden, zoals het ook al bij gemeente Graydale gebeurd, om mensen die enkel plot's op der eigen naam zetten voor levelcheck tegen te gaan.

2. Inschrijvingen in districten hogere eisen geven, zodat je daarvoor meer punten kunt krijgen.

3. Staatsbedrijfsbanen laten meetelen, omdat daar mensen ook vaak hard voor gewerkt hebben.

4. Antaal playtime per 7 dagen, zodat je de actieve spelers beloond die ook vaak veel voor de Server doen.

Dit zijn een paar punten, die ik in gedachte had. Natuurlijk als ik er diep over nadenk, bedenk ik meer ideën.
    Maar jullie houden de spelers goed in de gate, op Teamspeak als ook op de Minecraftserver, maar ik heb pas 1x vanuit Danny026 en meerdere keren vanuit Carfferd gevraagd gekregen, van wat ik wou zien bij Justitie/ Minetopia etc. Dat vind ik super tof, en als ik eerlijk ben zou ik dat meer willen zien, omdat de spelers dan kunnen mee beslissen aan nieuwe updates en niet dat de meerderheid van de mensen tijdens het melden van de update zegt: 'Wat een k.t update'. Maar dat is mijn mening, natuurlijk kun je niet iedereen te vriend houden met zulke updates, maar wel de grootste deel van de spelers.

Ik hoop, dat je tot hier gelezen hebt. Ik weet ook dat jij meer te doen hebt, maar ik wou het heel graag nog eens uitgebreid vanuit mij geschreven hebben.

TypischKoen, douwe19NL en The_LegendGamer vinden dit leuk.
  19. Darkfighter1306

Darkfighter1306 Nieuw DDG lid

Lid geworden:
    18 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    2
    Veel Updates waren erg gaaf. Maar deze gaat minetopia naar een crisis brengen. Punt 1: Zones Zorgen voor rust in de zone 2 steden waardoor de winkels in zone 2 failliet gaan. punt 2: De levelcheck is nu juist nog slechter dan eerst (Mening). Punt 3: Door dat we minder uurloon krijgen betekent dat geld minder waarde krijgt... Eig komen we nu in een tweede wereld oorlog situatie uit.... Om Minetopia gwn leuk te houden zou ik de updates intrekken

JesseSpanish en JustErik vinden dit leuk.
  20. brandweerboy

brandweerboy DDG Held

Lid geworden:
    27 mei 2017
    Leuk Bevonden:
    5
    ik ook dacht eerst dat het een 1 april grap was

JesseSpanish en The_LegendGamer vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie