Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide FAQ - Algemeen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDG Server

DusDavidGames
Hieronder vind je de veelgestelde vragen op DDG, wie weet zit die van jou hier tussen!

Ik heb een ban van de server, hoe vraag ik een unban aan?

Als je een ban hebt gekregen op de server, kun je een unban aanvragen via ons forum. In sommige gevallen zal jouw ban-appeal goedgekeurd worden, of de ban zal worden verkort. Om een ban-appeal (unban aanvraag) aan te vragen zal je eerst een forum account moeten hebben. Deze kan je hier aanmaken. Nadat je jouw email geverifieerd hebt kun je een ban appeal aanmaken via deze link. Als alles goed is gegaan open je het ban-appeal formulier en kan je alle informatie invullen met betrekking tot jouw ban. Let erop dat je altijd 100% eerlijk bent, anders is de kans groot dat jouw ban-appeal wordt afgekeurd, misschien zelfs verlengd.

Alleen via deze weg kun je een unban aanvraag doen. Mailen of tweeten over een unban heeft geen zin, ze worden dan niet behandeld.

Als jouw ban-appeal is ingevuld zal hij zo snel mogelijk bekeken worden door een Forum Moderator. Heb geduld dit kan even duren. Moderators spammen zal resulteren in de afkeuring van jouw ban-appeal. Of jouw ban-appeal is goed- of afgekeurd is door een stafflid is te zien bij jouw ban-appeal. Sla eventueel het linkje op om de post makkelijk terug te vinden.

------------------

Wanneer mag ik iemand reporten?

Je mag pas iemand reporten als hij of zij de server regels overtreedt.
Dus een voorbeeld: iemand vertoont ongepast gedrag in de lobby, dan kan je iemand reporten. Tip: Zorg voor de volledigheid dat je even een screenshot maakt met Gyazo of overtredingen als hacked client opneemt en meestuurt.
Je kan iemand reporten met /report <naam> <reden> <bewijs>

------------------

Help ik zoek een stafflid, waar kan ik deze vinden?

Staffleden zijn er niet 24/7, dus ze zullen niet altijd aanwezig zijn.
Je kan een stafflid het best aanspreken Ingame, op Teamspeak of op onze Discord.
Als je een stafflid zoekt van een specifieke gamemode, dus bijvoorbeeld PlanetCraft, dan kan je het best naar een PlanetCraft stafflid gaan. Deze zijn op zowel Teamspeak te herkennen aan hun groene M als op Discord aan hun groene naam.

Op Teamspeak zijn er ook wachtruimte en assistentie channels. Je kan in het wachtruimte zitten van de specifieke gamemode waar jij hulp voor nodig hebt. Een stafflid zal je dan zo snel mogelijk moven naar een assistentie channel en je helpen.

------------------

Help! Een rank/pakket werkt niet?

Het kan zijn dat jouw rank/pakket niet werkt door een fout. Als je denkt dat er iets niet klopt volg dan deze stappen:

1. Check of jij in lobby 1 wél de rank/het pakket hebt. Vaak duurt het even voordat al onze server gesynchroniseerd zijn.

2. Mocht jouw rank er nog niet zijn, dan moet je even wachten. Vaak duurt het 5 minuten.

3. Is jouw rank er na 30 minuten nog steeds niet? Probeer nogmaals even lobby 1.

4. Mocht ook dit niet werken en kom je er met de gegeven informatie in deze post ook niet uit, wacht maximaal 24 uur en stuur daarna pas een mailtje naar [email protected]. Het is altijd handig om een betalingsbewijs (die krijg je via de mail) of een bankafschrift mee te sturen. Vraag eventueel hulp aan je ouder en/of voogd.

5. Wacht geduldig op antwoord. Meestal zal dit binnen 48 uur zijn, dit kan echter langer zijn vanwege omstandigheden.

6. Als het goed is zal het probleem door onze klanten service worden opgelost. Mochten er nog verdere vragen/problemen van onze kant zijn, dan zal onze klanten service u instructies doorsturen via de mail.

------------------

Ik heb een bug gevonden!

Meld bugs altijd via het forum. Het formulier waar je een bug kan melden is hier te vinden.
Doe je dit niet en misbruik je de bug, riskeer je een permanente ban!


------------------

Mijn laptop/pc kan de texture pack niet aan!

Wanneer je een wat oudere of goedkopere pc of laptop hebt, kan het voorkomen dat Minecraft crasht bij het laden van de resource pack. Om dit te voorkomen kun je Minetopia spelen zonder de texture pack. Daarbij zie je bepaalde elementen helaas niet, zoals auto's, maar je kunt er in ieder geval in!

In de serverlijst, zorg er voor dat je de DDG server hebt geselecteerd. Vervolgens pas je de instellingen aan met de knop Edit:

blob1453499157153.png


In het nieuwe scherm wat verschijnt zet je de Server Resource Packs op Disabled:

blob1453499247963.png


Klik vervolgens op Done en vervolgens kun je er in. Crashed Minecraft nu nog steeds, zorg er dan voor dat jouw laptop of PC virusvrij is, de laatste Java update heeft en download eventueel Minecraft opnieuw. Lukt het dan nog steeds niet? Vraag dan even of iemand met verstand van computers mee kan kijken. Laat hem/haar ook even kijken naar de wifi verbinding of deze stabiel genoeg is.


Mocht je nog verder vragen hebben is het mogelijk om via onze Teamspeak (ts.dusdavidgames.nl) contact op te nemen met een Moderator.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Top