Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Snics

Ex-Staff
Hey,

Jij bent een dev op ddg, maar ik was benieuwd wat doet een MT dev allemaal op de server. Wat zijn zijn taken enz?

Mgv,

Fabian

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik ben geen MT Dev dus kan ik je ook geen antwoord geven. Hoogstwaarschijnlijk moet je sowieso alles kunnen wat een gewone Dev ook kan.
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Ik ben eindelijk begonnen met de betaalde cursus! Dit bevalt me zeer goed het is ook heel leuk. Duidelijk uitleg, oefening ect. Geweldig!
 

Thijmqnx_

DDG Held
Thijmqnx_
Thijmqnx_
None
Bedankt voor dit Topic. Ik ga zeker eerst de gratis proberen en daarna de betaalde denk ik. Zodra ik alles echt onder de knie heb waar kan ik de solliciteren voor Jr. Developer of kan dat niet zomaar?
 

DatGamertje

Ex-Staff
DatGamertje
DatGamertje
None
Hangt er van af wat jij wilt, je kan perfect Eclipse blijven gebruiken, ik raadje wel aan om naar IntelliJ te gaan als je wat meer 'professioneel' gaat coderen, gaat veel sneller en heeft meer shortcuts.

Heb je het dan over de betaalde versie, of ook de onbetaalde versie er van?

Groet, -Thom.
 

DatGamertje

Ex-Staff
DatGamertje
DatGamertje
None
Ik gebruik op dit moment de gratis versie. Ik heb de betaalde versie nog niet geprobeerd, maar vind het ook niet nodig aangezien de gratis versie al meer dan genoeg functies heeft. :)

Wat gebruik je daar in tegen dan om met SQL te werken?
 

DatGamertje

Ex-Staff
DatGamertje
DatGamertje
None
Hoe bedoel je precies?

Je werkt toch ook met de database SQL (of mySQL, sorry als ik mij daarin vergis!) neem ik aan?
Zover ik weet kan de onbetaalde versie van IntelliJ niet daar mee samen werken.
Dus vraag ik mij af welk programma je gebruikt voor SQL. Of gebruik je dat überhaupt niet?

Groet, -Thom.
 

DatGamertje

Ex-Staff
DatGamertje
DatGamertje
None
Je werkt toch ook met de database SQL (of mySQL, sorry als ik mij daarin vergis!) neem ik aan?
Zover ik weet kan de onbetaalde versie van IntelliJ niet daar mee samen werken.
Dus vraag ik mij af welk programma je gebruikt voor SQL. Of gebruik je dat überhaupt niet?

Groet, -Thom.

Volgens mij vergis ik mij hier heel erg in nietwaar?..
 

Snics

Ex-Staff
SQL = Structered Query Language

MySQL = Een database die je kan gebruiken om SQL in te schrijven.
SQLLite = Een database die je kan gebruiken om SQL in te schrijven.
MSSQL = Een database die je kan gebruiken om SQL in te schrijven.

Als je wilt leren werken met SQL raad ik je aan MySQL Workbench te downloaden.
MySQL is de meest gebruikte database ter wereld, dus daarom ga je het best MySQL Workbench downloaden.

MySQL Workbench zorgt ervoor dat je een omgeving hebt waar je databases, tables, coloms en rows zelf kunt aanmaken a.d.h.v queries.
 

Snics

Ex-Staff
Natuurlijk als je zelf een plugin gaat maken ga je de database, tables, kolommen en rijen niet manueel aanmaken maar ga je dat automatisch laten doen wanneer je plugin opstart. Als je wilt kan ik een voorbeeld posten?
 

DatGamertje

Ex-Staff
DatGamertje
DatGamertje
None
SQL = Structered Query Language

MySQL = Een database die je kan gebruiken om SQL in te schrijven.
SQLLite = Een database die je kan gebruiken om SQL in te schrijven.
MSSQL = Een database die je kan gebruiken om SQL in te schrijven.

Als je wilt leren werken met SQL raad ik je aan MySQL Workbench te downloaden.
MySQL is de meest gebruikte database ter wereld, dus daarom ga je het best MySQL Workbench downloaden.

MySQL Workbench zorgt ervoor dat je een omgeving hebt waar je databases, tables, coloms en rows zelf kunt aanmaken a.d.h.v queries.

Bedankt voor de uitleg, die fout zal ik niet nog een keertje maken! ;)
En zal dan maar eens MySQL gaan downloaden.

Groet, -Thom.
 

DatGamertje

Ex-Staff
DatGamertje
DatGamertje
None
Natuurlijk als je zelf een plugin gaat maken ga je de database, tables, kolommen en rijen niet manueel aanmaken maar ga je dat automatisch laten doen wanneer je plugin opstart. Als je wilt kan ik een voorbeeld posten?

Dat zou ik erg leuk vinden om eens te zien! :)
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
@Snics een vraagje... Hoe kan je het beste MongoBD (Geen idee hoe je het precies schrijft) leren. Het ook soort Database maar dan net iets anders dan MySql heb ik ooit ergens gehoord. Is Mongo ongeveer het zelfde als MySql of SQL?
 

Snics

Ex-Staff
@Snics een vraagje... Hoe kan je het beste MongoBD (Geen idee hoe je het precies schrijft) leren. Het ook soort Database maar dan net iets anders dan MySql heb ik ooit ergens gehoord. Is Mongo ongeveer het zelfde als MySql of SQL?
MongoDB werkt heel anders dan een SQL database.

MySQL = SQL
MongoDB = NoSQL (Not Only SQL)

MongoDB gebruikt een heel ander systeem, weet niet precies hoe het zit. Ik weet al waarom je het vraagt. :p
 
Top