Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Bloemenpot

DDG Superheld
Bloemenpot
Bloemenpot
None
Ik zie dat in de Gratis versie Eclipse word gebruikt maar in de payd versie IntelliJ, Wat wordt er vooral op DDG gebruikt kwa programma?
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
Ik zie dat in de Gratis versie Eclipse word gebruikt maar in de payd versie IntelliJ, Wat wordt er vooral op DDG gebruikt kwa programma?

Quote:
Hangt er van af wat jij wilt, je kan perfect Eclipse blijven gebruiken, ik raadje wel aan om naar IntelliJ te gaan als je wat meer 'professioneel' gaat coderen, gaat veel sneller en heeft meer shortcuts.

Ik gebruik persoonlijk Intellij omdat het (na mijn mening) veel meer aanbied.
 

GamerJoep

DDG Kenner
Hallo daar DDGer,

Als jij op deze post hebt geklikt zul je vast nieuwsgierig zijn naar hoe je Minecraft plugins moet maken en welke tutorials je hiervoor moet volgen. Ik ga samen met jouw overlopen wat de mogelijkheden zijn. Laten we beginnen!

- Basis -

Je hebt zeker en vast een basis nodig als je wilt gaan programmeren. Je moet bijvoorbeeld goed zijn in het Engels, zo ga je de video's die je gaat kijken beter snappen + de woorden die in het programmeren voorkomen.

Als je goed bent in wiskunde is dat zeker een pluspunt zo ga je het makkelijker hebben als er bijvoorbeeld formules gebruikt moeten worden. Als je niet goed bent met wiskunde geen nood, het is gewoon een voordeel als je het goed kunt, dit wilt niet zeggen dat het voor jou te laat is!

Voordat je Minecraft plugins gaat maken zal je eerst moeten leren hoe je programmeert, hoe 'saai' het ook is. Je zult eerst de basis onder de knie moeten hebben voordat je kan starten als Java (Bukkit) Developer.

Hieronder heb ik een paar leermethodes opgesomd die jou kunnen helpen om een (betere) Java (Bukkit) Developer te worden!

- Methode 1 -

Beschrijving: Wil je later een DDG Developer worden of misschien zelfs een Developer voor een grotere server? Geen probleem, met veel doorzettingsvermogen kom je er! Met deze methode ga je de meest uitgebreide Java cursus volgen om zoveel mogelijk kennis te krijgen. De cursus die jij gaat volgen wordt ook gebruikt binnen DDG als developers iets niet snappen, een betere voorbereiding kun je niet hebben!

Doorzettingsvermogen: Heel Veel
Geld: +- 15 euro
Tijd besteden aan leren programmeren per week: 7 tot 10 uur
Leer platform: www.udemy.com
Opleiding die je gaat volgen:
  1. Koop hier voor 15 euro je Java cursus.

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken of je kan gebruik maken van de Bukkit/ Spigot documentation.

  3. [EXTRA] Als je ook nog met databases wilt leren werken en queries wilt leren maken kun je dat hier doen.
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is heel goed, de beste op Udemy, maar je zult er heel veel mee bezig moeten zijn. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus. Als je toch een goede basis wilt hebben maar je weet dat je zo een grote cursus nooit gaat voltooien kun je ook deze kleinere cursus proberen van Udemy (11,5 uur) klik hier.

Pluspunten:
  • Heel goede voorbereiding voor grote servers zoals DDG.

  • Duidelijke uitleg.

  • Er worden nieuwe secties toegevoegd om de zoveel tijd en is dus up to date!

  • Je kan vragen stellen en ze worden binnen de 24 uur beantwoord.

  • 60,5 uur aan video content
Minpunten:
  • Vraagt veel van jou vrije tijd

  • Zal soms eens saai zijn.

  • BELANGRIJK: Het kost geld. Het kan zijn dat er op dit moment geen korting is, koop deze cursus dan ook niet. Wacht tot er een korting is en de cursus 'maar' +-15 euro kost.
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen behalve JavaFX, dit wordt niet toegepast in Minecraft. Het is wel leuk als je niet Minecraft gerelateerd gaat programmeren. Echter moet je niet de hele cursus kunnen om een goede Java (Bukkit) Developer te zijn, als je 50% van de cursus kunt voltooien kun je al goede plugins maken (nadat je de Minecraft tutorials gekeken hebt natuurlijk of de Bukkit/Spigot documentation door gekeken hebt).


2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden normaal super makkelijk moeten zijn nadat jij de Java cursus gedaan hebt. Je moet niet alle Minecraft tutorials kijken, als je de eerste 30 kijkt zal je zeker verder op weg kunnen en alles zelf uitzoeken, maar dat is volledig jouw keuze.

Na de Java cursus zou je normaal gezien geen probleem moeten hebben om de Bukkit/ Spigot documentation te lezen en daar je antwoorden in te vinden. Het zou zelfs beter zijn om via de documentation te leren, documentation zul je overal terug vinden van programmeertaal A tot Z en van plugin A tot Z. Dit ligt compleet aan jezelf wat jij het makkelijkste vind maar op termijn ga je meer waarde halen uit de Bukkit/ Spigot documentation.

3. [EXTRA] MySQL Queries

Dit is iets wat je extra kunt leren, dit zal zeker ge-apprecieert worden als je een DDG Developer wilt worden. Je kan kiezen waar je deze cursus volgt als jij een goede cursus vind op Youtube volg die dan, maar ik heb mij er eentje gekocht op Udemy voor 15 euro. De MySQL cursus duurt helemaal niet zo lang als de Java cursus. Als je met databases kunt werken kun je bijvoorbeeld een ban manager maken, een speler login systeem, etc.

Je vindt beneden nog wat tips over hoe je het beste dit kunt leren.

- Methode 2 -

Beschrijving: Jij wilt later een Minecraft Developer worden voor jouw eigen server of een andere kleine server? Geen probleem, met deze methode ga je een goede Minecraft developer kunnen worden die zowel grote als kleine plugins gaat kunnen maken.

Doorzettingsvermogen: Matig

Geld: 0 euro

Tijd besteden aan leren programmeren per week: +- 3 tot 10 uur

Leer platform: Udemy

Opleiding die je gaat volgen:
  1. Leer hier Java gratis via Udemy

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is niet de beste maar ook zeker niet de slechtste. Je moet zowiezo een Java cursus volgen dit is de beste die ik kon vinden op Udemy. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus

Pluspunten:
  • Het is gratis.

  • Je kan vragen stellen, deze worden binnen de week beantwoord.

  • Duidelijke uitleg
Minpunten:
  • Minder specifieke uitleg dan in de betaalde.

  • Verouderd
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen wat in de cursus aanbod komt.

2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden nu makkelijker moeten gaan dan zonder enige video gezien te hebben over Java. Je zult toch wel de hele serie moeten uitkijken om alles te snappen van Bukkit.

- Tips -

Java / Minecraft Tutorial:
  • Schrijf niets op in word, maar type alles wat de video maker ook typt na in je code verwerker (IDE), zo ga je het sneller en beter onthouden.

  • Het is normaal dat je soms terug naar een video moet gaan omdat je bent vergeten hoe het werkte, het is ook niet de bedoeling dat je het onthoud. Het is de bedoeling dat je begrijp wat er gebeurd en dat zal via de Udemy cursus makkelijker zijn dan in die van Youtube.
MySQL Tutorial:
  • Schrijf alles op in een word document, je zult nooit alle query's onthouden, dus schrijf je ze beter op. Nu heb ik een mooi overzicht met wat welke query doet, een voorbeeld etc.
- FAQ -
Q: Wat als ik meteen starten met Bukkit zonder Java te leren.
A: Dat is mogelijk, maar zeker niet aangeraden, je zult de eerste 10 Bukkit tutorials wel snappen maar daarna snap je het niet meer. Het is zeker niet aangeraden, je moet een Java basis hebben.

Q: Wat is ik iets niet snap?
A: Je kunt altijd je vraag intypen in Google, je mag ook altijd aan mij vragen als je een deel van Java niet snapt. Je kan mijn skype aanvragen op mijn profiel.


Q: Er is geen korting op de Java cursus, het kost 195 euro!
A: Udemy geeft om de tijd een korting dat de cursussen naar 15 euro worden gebracht, wacht tot dan, in de tussentijd kun je je voorbereiden bv: tijdelijk de gratis Udemy tutorials kijken (Methode 2).

Q: Wat is Bukkit precies?
A: Bukkit is een library voor Java, dit houd in dat je dus Java moet kunnen voordat je de library gaat gebruiken. Bukkit is geen programmeertaal.
Als je nog vragen hebt kun je ze in de reacties stellen, de vragen kunnen ook in de FAQ toegevoegd worden.
(De inhoud van deze post en methodes zijn goedgekeurd door @steenooo, DDG Sr. Developer)

Met vriendelijke groet,
Snics
 

GamerJoep

DDG Kenner
Snics,
Ik ben pas 14 en heb al een keer cursus Sql en Java gedaan op codeacademy, denk je dat je met deze leeftijd verder kan gaan met deze cursus? Ik zou het graag willen proberen dus wie weet hoor je nog wel eens van mij als ik ergens tegen aanloop...

Mvg Joep.
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
Snics,
Ik ben pas 14 en heb al een keer cursus Sql en Java gedaan op codeacademy, denk je dat je met deze leeftijd verder kan gaan met deze cursus? Ik zou het graag willen proberen dus wie weet hoor je nog wel eens van mij als ik ergens tegen aanloop...

Mvg Joep.
Ik ben ook 14 leeftijd maakt niks uit als je maar serieus weet waar je mee bezig bent
 

Jannyboy11

DDG Legende
Jannyboy11
Jannyboy11
Quartz
Ik was eigenlijk wel beniewd naar het volgende;

Krijgen de developers van DDG eigenlijk ook een vergoeding, of doen ze dit totaal vrijwillig. #durftevragen :)

Groetjes,

Shydaru

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

DDG developers kunnen in overleg betaalde projecten doen, als je dat wilt moet je wel kunnen aantonen dat je vaardig genoeg bent.
 

Marijn2341

DDG Held
Marijn2341
Marijn2341
None
Ik wil wel de cursus kopen waarvoor je moet betalen... Maar mijn moeder vertrouwt dat niet omdat het een te hoge korting is :/
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
Ik wil wel de cursus kopen waarvoor je moet betalen... Maar mijn moeder vertrouwt dat niet omdat het een te hoge korting is :/
Deze korting is er altijd, dit omdat Udemy een 'startende' onderneming is en op deze manier kunnen ze veel klanten trekken, ikzelf en vele anderen hebben die cursus gekocht, je krijg het aangeboden als digitaal lesmateriaal en je krijg ook gewoon een betaalbewijs in je mail bovendien houd udemy je ook op de hoogte via mail als er nieuwe aankondigingen zijn, zoals hier https://gyazo.com/431b568daed916b0a8549bc798494973 online kan je ook verklaringen vinden en onafhankelijke reviews.

Als je moeder vragen hebt kan ze het gewoon hier vragen :) Het is in ieder geval 100% te vertrouwen en ik spreek uit ervaring!
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Deze korting is er altijd, dit omdat Udemy een 'startende' onderneming is en op deze manier kunnen ze veel klanten trekken, ikzelf en vele anderen hebben die cursus gekocht, je krijg het aangeboden als digitaal lesmateriaal en je krijg ook gewoon een betaalbewijs in je mail bovendien houd udemy je ook op de hoogte via mail als er nieuwe aankondigingen zijn, zoals hier https://gyazo.com/431b568daed916b0a8549bc798494973 online kan je ook verklaringen vinden en onafhankelijke reviews.

Als je moeder vragen hebt kan ze het gewoon hier vragen :) Het is in ieder geval 100% te vertrouwen en ik spreek uit ervaring!

Same.
 

Deleted member 13411

DDG UltraLegende
iTeije
iTeije
None
Is het nu nog verstandig om deze [bewerkt]gratis[/bewerkt] cursus te gaan volgen? Aangezien hij verouderd is.
Ik heb al wel redelijk wat Java kennis, maar toch wil ik even een cursus volgen. @Snics
 
Laatst bewerkt:
Top