Behandeld De Tunnel

Discussie in 'Behandeld' gestart door Gamediscs, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gamediscs

Gamediscs Ex-Staff

Lid geworden:
    1 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    29
    De Tunnel

In deze topic wil ik het graag hebben over de gamemode De Tunnel. Ik zie namelijk dat de Gamemode amper tot zelden nog gespeeld word. Persoonlijk vind ik dit heel jammer, aangezien het bouwteam hier veel tijd heeft ingestoken en het gewoon bijna niet genuttigd word.

Aantal factoren dat ik ondervonden heb waardoor ik zelf deze gamemode niet kan spelen is omdat ik afhankelijk ben van 5 andere mensen. Als ik wil parkouren moet ik 5 andere mensen zoeken die ook toevallig zin hebben om te parkouren en dat is bijna onmogelijk. Zelf vind ik dat je de game ofwel alleen zou moeten kunnen spelen of wel beide opties. Zo dat de game altijd gespeeld kan worden. Zonder afhankelijk te zijn van andere mensen.

Verder valt het mij op dat de game toch wel bijna een jaar bestaat en er nog steeds geen updates zijn geweest en dat lijkt mij wel relevant als je de game niet saai wilt laten worden. Als je bijvoorbeeld de map minder gedetailleerd maakt dan kost het minder tijd om nieuwe mappen te maken en kan je eventueel om de zoveel maand de game aanpassen.

Ten slotte wil ik het hebben over de uitvoering van de game. Ik denk dat het beter is dat de manier van de game word aangepast en dat het niet meer moet gaan tot je het level uitspeelt, maar dat je zo ver mogelijk moet proberen te komen in de map. Zo blijf je jezelf challengen en geraak je de map niet zo snel beu gespeeld. (Zo als de game in eerste instantie bedoelt was).

Ik hoop dat er misschien enkele dingen worden uitgepikt om deze game toch wel speelbaar te maken.
    Alvast bedankt voor het lezen

Gamediscs

Arozes, ItzYarne, GraafJesse en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. koning12012

koning12012 DDG Superheld

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    151
    Gamediscs4PL

Gamediscs en GraafJesse vinden dit leuk.
  3. GraafJesse

GraafJesse Event Manager

Lid geworden:
    16 mei 2017
    Leuk Bevonden:
    544
    #Gamedisce4PL

Gamediscs vindt dit leuk.
  4. Mr_Bart_MAND

Mr_Bart_MAND DDGGod

Lid geworden:
    15 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    310
    Denk dat het voor veel spelers ook niet leuk is dat als de 1e gefinished is dat je maar 1 min hebt om ook te finishen, de een is namelijk razendsnel en de ander weer iets langzamer, en parkour draait (bij mij in ieder geval) het meest om het einde halen. Heel vervelend dat de tijd dan om is als je op de helft bent.

Misschien is het ook leuk als spelers zelf op creative plot of dergelijke zelf maps kunnen bouwen die meer draaien om het parkour dan of het er mooi uitziet? En dat je dan gewoon kan “vrij spelen” op deze mappen en hierdoor proberen alle mappen te halen! (Dan bedoel ik natuurlijk wel dat er nog de best is gedaan een thema aan het parkour te geven, maar niet dat het echt een meesterwerk moet zijn)

Gamediscs, GraafJesse en koning12012 vinden dit leuk.
  5. GraafJesse

GraafJesse Event Manager

Lid geworden:
    16 mei 2017
    Leuk Bevonden:
    544
    Van dat Creative plots idee is wel leuk lijkt mij

Gamediscs vindt dit leuk.
  6. BrianjolDDG__

BrianjolDDG__ DDG Kenner

Lid geworden:
    16 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben in de maanden oktober, december en januari mega actief geweest op detunnel samen met TomDDG en xxyaartjexx. ik denk dat er veel mogelijkheden voor verschillende games binnen de gamemode zijn. denk bijvoorbeeld aan 1v1, 2v2, solo parkour (waarin je stuk parkour zo snel mogelijk een parkour af moet leggen en hiervan veel verschillende mappen van maakt) en run from the beast.

GraafJesse en Gamediscs vinden dit leuk.
  7. Gamediscs

Gamediscs Ex-Staff

Lid geworden:
    1 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    29
    Er zijn zoveel mogelijkheden met deze gamemode. Alleen jammer dat er niks mee gedaan word. Een simpele game chance kan de aandacht van bepaalde mensen wel trekken. Alleen moet die chance er wel komen.

GraafJesse en Mr_Bart_MAND vinden dit leuk.
  8. koning12012

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    151
    Dit is een beetje hetzelfde als castle defend. Er moeten dringend updates komen. Als ik PL zou zijn zou ik:

• Eerst een nieuwe lobby maken

• Nieuwe mappen

• Nieuwe kits

• (Kit) Balance wat beter maken

• Nieuw lvl systeem dat je bv in chat ziet etc...

• ...

Dit kan ook met de tunnel. Ook... Eerst werd de tunnel zo veel gespeeld omdat Marnick in elke stream het deed. DDG concentreert zich deze periode alleen op nieuwe games & updates van heel bekende gamemodes (bv Minetopia)

GraafJesse vindt dit leuk.
  9. Gamediscs

Gamediscs Ex-Staff

Lid geworden:
    1 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    29
    Een game als castle defend is niet meer actief te krijgen volgens mij. Dit is een game dat al jaren mee gaat op DDG en niet meer aanspreekt in de spelers hun oog. Als je deze game weer speelbaar zou willen maken dan zou je de game offline moeten halen zo dat je hem binnen een jaar opnieuw kan laten terug komen. Dan zouden de spelers dit puur aantrekken voor nostalgische redenen. Verder zie ik er geen kans meer in om castle defend speelbaar te maken.

GraafJesse en koning12012 vinden dit leuk.
  10. Arozes

Arozes DDG Superheld

Lid geworden:
    11 mrt 2015
    Leuk Bevonden:
    10
    ik ben het volledig met je eens

GraafJesse en Gamediscs vinden dit leuk.
  11. Fabian|Shydaru

Fabian|Shydaru DDG Held

Lid geworden:
    4 mrt 2017
    Leuk Bevonden:
    30
    Haii,

Toevallig had ik vandaag een gesprek met een aantal spelers over dit probleem, maar dan met betrekking tot Castle defend.
    Natuurlijk is dat niet dezelfde gamemode, maar ik denk dat de uitkomst voor beide gamemodes gelijk is. Eigenlijk was de conclusie van dat gesprek vrij simpel:

Natuurlijk zijn er manieren om de gamemode weer actief te maken. Denk bijvoorbeeld als eerste aan een PL die updates verzint en in samenwerking met devs en bouwers uitvoert, nieuwe mappen, een kleine reshape van de gamemode etc etc..
    De vraag is alleen, is het maken van updates het wel waard en kan je die tijd niet beter steken in het ontwikkelen van nieuwe gamemodes of onderhouden van gamemodes die beter lopen?

Ikzelf denk dat je beter tijd kan steken in nieuwe gamemodes, of het onderhouden van beter lopende gamemodes. Dit aangezien een update of wat changes niet de kern van een gamemode gaan veranderen. De kern van de gamemode bepaalt in mijn ogen of het een succesvolle gamemode is of niet.
    Natuurlijk kan je updates maken, maar waarschijnlijk zitten er factoren in de kern van de gamemode die spelers niet bevalt en hierdoor zal een paar weken na een eventuele update de game weer inactief zijn. Vandaar mijn mening dat je beter aan nieuwe of goedlopende gamemodes kan werken.

Ik denk dat DDG/Lead op het moment ook ongeveer zo over dit soort kwesties denkt.

Ik snap dat een deel van de spelersbase dit jammer vind, maar ik vraag me af of een post als dit veel verandering gaat brengen.

Met vriendelijke groet,

Fabian

Sluwvosje vindt dit leuk.
  12. koning12012

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    151
    Waarom bestaat het dan nog?

13. Fabian|Shydaru

Fabian|Shydaru DDG Held

Lid geworden:
    4 mrt 2017
    Leuk Bevonden:
    30
    Ik denk dat, dat komt omdat ze de gamemode niet willen afschrijven.
    Nu is de gamemode inactief, maar stel ze willen de tunnel toch nog een keer weer oppakken dan is dat mogelijk.
    Bovendien is een breed aanbod van gamemodes representatief voor je server, aangezien je aan elk type speler wel een gamemode kunt aanbieden.

Maar de kans is ook zeer aanwezig dat ze een andere gamemode voor de tunnel in de plaats brengen, of de game gaan verwijderen.
    Ik ben geen lead, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Met vriendelijke groet,

Fabian

14. koning12012

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    151
    Geen lead maar als je zo door doet misschien wel :D

Fabian|Shydaru vindt dit leuk.
  15. Gamediscs

Gamediscs Ex-Staff

Lid geworden:
    1 jun 2016
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk dat iedereen het wel kan zien dat mini-games op DDG niet werken en dat de grind Games het wel meestal doen. Volgens mij komt dat omdat je altijd afhankelijk bent van anderen en je niet alleen kan spelen. Als je naar grotere servers kijkt (bv. hypixel) dan moet je niet perse met andere zijn. Omdat je er dan kunt op rekenen dat er om dat moment genoeg andere spelers zijn. Op DDG kan je dit echter niet.

Als je bepaalde mini-games solo zou kunnen maken en eventueel een optie voor multiplayer. Dan zou de aantrek van spelers volgens mij verhogen.

Gamediscs

16. koning12012

Lid geworden:
    23 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    151
    GraafJesse, BrianjolDDG__ en Gamediscs vinden dit leuk.
  17. MerelMine

MerelMine Event Manager Projectleider Artist

Lid geworden:
    15 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    375
    Hallo @Gamediscs en de rest!

De Tunnel staat momenteel op on hold.
    Hierom zullen we niks ondernemen omtrent dit idee en zullen we het weer uit de kast trekken zodra er weer plannen zijn voor De Tunnel.

Zoals Fabian mooi aangeeft is De Tunnel ook een extra gamemode die we aanbieden. Zo is er voor ieder wat wils.

Behandeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie