Behandeld De Makro van Minetopia

Discussie in 'Behandeld [Doorgestuurd naar PL]' gestart door PapaWarlord, 31 jan 2020.

1. PapaWarlord

PapaWarlord Ex-Staff

Lid geworden:
    2 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    42
    Vooraf aan een tentamen, hou ik er van om mijn gedachtes ergens anders aan te kunnen besteden. Zo wordt je tijdens een tentamenweek wel behoorlijk actief op een forum, wel iets minder voor de studieresultaten natuurlijk.

Afijn, let's get right down to business; een groothandel oprichten!

Momenteel, althans zo heb ik begrepen, hebben fabrieken, boerderijen en de verdere primaire industrie last van te lage verkoop. Immers, zo lijkt mij, is de inkoop veel makkelijker om te gebruiken aangezien je zeker bent van je zaak dat je de bestelde producten ook gelijk krijgt. Daarnaast is het snel en hoef je niet meerdere aanbieders van verschillende producten op te zoeken.

Een alternatief voor de inkoop, zou dan een groothandel moeten worden. Een soort van Makro waar je enkel als ondernemer zaken zoals voedsel kan inkopen. Natuurlijk moeten er eerst wel producten in het aanbod zijn, deze worden ingekocht van boeren en de verdere primaire industrie. Producten worden ingekocht tegen een 'set' prijs en worden met een klein percentage daarboven verkocht.

Tevens kan een groothandel meer voordelen bieden aan de ondernemer, zoals in voorraadbeheer (kwestie van docx aan elkaar koppelen).

Your's sincerly,

PapaWarlord

2. Thijmqn

Thijmqn Sr. Moderator Forum Moderator DDGDonor

Lid geworden:
    13 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    13
    Heyhoi! Bedankt voor je idee, ik zal het doorgeven!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie