Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Gesloten Lobby Level systeem | Achievements & Challenges

Wat vind je van dit idee?

  • Top!

  • Leuk!

  • Niet leuk!

  • Geen mening


Results are only viewable after voting.
Status
Niet open voor verdere reacties.

SpuugZat

Legend
DDGGod
SpuugZat_
SpuugZat_
DDG God
Ik speel regelmatig op andere servers zoals bijv. Hypixel & CubeCraft.
Beide servers werken met achievements & daily challenges.

Nu zou ik het erg leuk vinden als er ook zoiets zou komen op de DDG Server.
Uiteraard met een unieke draai hoe DDG dat altijd al doet.

Achievements
lJ6fC4h.png

-Zulke achievements in de lobby bijvoorbeeld maar ipv +5 Achievement points kan het bijvoorbeeld +5 levels of + 50 lobby xp zijn.
ftgnuOf.png

-Nog 'n voorbeeld kunnen ze misschien doen van dat je voor het eerst iets koopt op de shop of een bepaalde rank.

En achievements kunnen ook altijd uitgebreid worden bijvoorbeeld als je Castle Defend weer actiever wilt maken zoals eerst.

Weekly Challenge

UAq4ruU.png

-Bijvoorbeeld speel 20 games van Castle Defend of speel voor 3 uur Minetopia en dan als rewards bijvoorbeeld lobby levels & xp krijgen (hangt uiteraard af van hoe moeilijk de challenge is)

Daily Challenges

1xKtIKU.png

-Bijvoorbeeld speel 5 games van Castle Defend of speel voor 2/3 uur Skyblock

Het kan allemaal uitgebreid worden dat je uiteindelijk bijvoorbeeld 5 Daily Challenges hebt & 3 Weekly Challenges en bijvoorbeeld in totaal 10 Lobby Achievements, 30 Minetopia Achievements, 20 Castle Defend Achievements & 15 Skyblock Achievements.

Ik ben ervan overtuigd dat dit mensen motiveert om actiever in bepaalde gamemodes te worden en het is ook nog is een leuke speelervaring.

Mocht iets niet helemaal duidelijk zijn laat het gerust weten! ;)
Ik heb m'n best gedaan om het zo goed mogelijk te verwoorden en uit te leggen.

Ik ben eventueel ook te contacteren via Discord voor als er vanuit Team DDG nog vragen zijn hoor ik het graag! :)

Groet,
"Kevin" | scnk
 

SpuugZat

Legend
DDGGod
SpuugZat_
SpuugZat_
DDG God
Goed idee de minder actieve gamemodes zullen zo waarschijnlijk ook meer gespeeld worden
Ja dat is waar, maar dat betekend niet dat je met dit idee het niet kan stimuleren dat er meer gespeeld zal worden op de andere gamemodes. Het zou juist moeten motiveren!
 

_Gewoon_Joey_

DDG Legende
_Gewoon_Joey_
_Gewoon_Joey_
None
Opzich lijkt het me een heel erg leuk idee, maar ik denk wel dat het hele lobby-levelsysteem moet worden gereset, voordat dit zou werken (Wat ik trouwens sowieso een goede optie vind), aangezien DDG het verkrijgen van lobbylevels ontzettend makkelijk heeft gemaakt, zolang je er maar genoeg geld aan uitgeeft (Denk maar aan de €1 = 1 level acties).
Dit is natuurlijk heel leuk voor DDG, aangezien hun inkomsten zijn gestegen, maar de waarde van de lobbylevels is hierdoor bijna niks.
Je kan als 'nieuw' iemand namelijk wel een paar uur lang een game spelen zoals CityCraft om dan wat lobbylevels te vrrdienen, maar als je bijvoorbeeld 10 levels krijgt per week aan speeltijd (Waarin je de challenges kan halen), zou je dus zo'n 520 levels per jaar kunnen krijgen (Als we eventjes veronderstellen dat je geen leven hebt en 24/7 alleen maar op DDG speelt).
Als je dit bedenkt, is het erg demotiverend om te zien dat mensen nu al rond de tienduizend lobbylevels zitten door voornamelijk alleen aankopen in de shop (Natuurlijk komen er ook een aantal levels door events en crates, maar dit ligt vrij laag in vergelijking met wat je kan krijgen door aankopen). Hierdoor denk ik dat dit idee wel leuk is, maar dat het ontzettend wejnjg invloed heeft op het gedrag van spelers. Wie gaat er namelijk drie uur lang een game spelen waar niets aan is om puur een paar lobbylevels te krijgen, die je sneller zou kunnen behalen door in real-life te werken en het geld dat je hiermee verdient uit te geven aan DDG?

Edit: Na het doorlezen van mijn reactie, wil ik nog eventjes extra duidelijk vermelden dat hoewel het resetten van lobbylevels een makkelijke uitweg lijkt, dit eigenlijk ook geen optie is, omdat mensen dan ontevreden zullen zijn, aangezien hun progressie is afgenomen. Hiernaast weet ik niet eens of het eigenlijk wel is toegestaan volgens de EULA, dus weet ik niet of het überhaupt wel een mogelijkheid is.
Wat dan wel een mogelijkheid is? Geen idee.
Door lobbylevels te geven bij aankopen, is het een stuk lastiger geworden om iets met dit systeem te doen en ik denk dan ook dat dit een vergissing was. De oplossing weet ik echter ook niet te vertellen, maar ik denk dus dat daar eerst naar zal moeten worden gekeken, voordat er moet worden gekeken naar het invoeren van dit idee; hoe leuk het eigenlijk ook lijkt.
 
Laatst bewerkt:

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Top idee! Zo voorkom je dat er communities per gamemode uitsterven en wordt de aandacht verdeeld. Met name op de classic gamemodes zoals Skyblock en Survival zou dit een mooie oplossing zijn denk ik.
 

EmilyVM

DDG SuperLegende
EmilyVM
EmilyVM
None
Ik speel regelmatig op andere servers zoals bijv. Hypixel & CubeCraft.
Beide servers werken met achievements & daily challenges.

Nu zou ik het erg leuk vinden als er ook zoiets zou komen op de DDG Server.
Uiteraard met een unieke draai hoe DDG dat altijd al doet.

Achievements
lJ6fC4h.png

-Zulke achievements in de lobby bijvoorbeeld maar ipv +5 Achievement points kan het bijvoorbeeld +5 levels of + 50 lobby xp zijn.
ftgnuOf.png

-Nog 'n voorbeeld kunnen ze misschien doen van dat je voor het eerst iets koopt op de shop of een bepaalde rank.

En achievements kunnen ook altijd uitgebreid worden bijvoorbeeld als je Castle Defend weer actiever wilt maken zoals eerst.

Weekly Challenge

UAq4ruU.png

-Bijvoorbeeld speel 20 games van Castle Defend of speel voor 3 uur Minetopia en dan als rewards bijvoorbeeld lobby levels & xp krijgen (hangt uiteraard af van hoe moeilijk de challenge is)

Daily Challenges

1xKtIKU.png

-Bijvoorbeeld speel 5 games van Castle Defend of speel voor 2/3 uur Skyblock

Het kan allemaal uitgebreid worden dat je uiteindelijk bijvoorbeeld 5 Daily Challenges hebt & 3 Weekly Challenges en bijvoorbeeld in totaal 10 Lobby Achievements, 30 Minetopia Achievements, 20 Castle Defend Achievements & 15 Skyblock Achievements.

Ik ben ervan overtuigd dat dit mensen motiveert om actiever in bepaalde gamemodes te worden en het is ook nog is een leuke speelervaring.

Mocht iets niet helemaal duidelijk zijn laat het gerust weten! ;)
Ik heb m'n best gedaan om het zo goed mogelijk te verwoorden en uit te leggen.

Ik ben eventueel ook te contacteren via Discord voor als er vanuit Team DDG nog vragen zijn hoor ik het graag! :)

Groet,
"Kevin" | scnk
+1 dit lijkt mij een leuk idee, op de nieuwe EGS server kun je ook een daily reward claimen maar geen rewards. ik ben benieuwd of dit in de toekomst ook op DDG komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Top