Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Gesloten Skyblock 2.0

Wat vind jij van het idee?

  • Gaaf!

  • Doen, maar ik zou wel iets verandern (laat weten wat a.u.b.)

  • Nee, dit is een slecht idee


Results are only viewable after voting.
Status
Niet open voor verdere reacties.

juan

DDG Held
Juanetje
Juanetje
None
!! dit is geen officieel topic, of plan!!
!! disclaimer: dit topic is geheel in mijn mening, het zijn dus niet geheel feiten. !!
rc: real currency / echt geld.
ic: ingame currency / nep geld.

Skyblock 2.0


Punt 1, wat er gebeurt met skyblock 1.0:

skyblock 1.0 word verwijdert, en maakt plaats voor 2.0, spelers krijgen een compensatie in de vorm van coins gebaseerd op hun online time. Tevens krijgen de top 10 eilanden een speciale crate in 2.0.



Punt 2, veranderingen en toevoegingen ten opzichte van 1.0:

Minecraft versie
de versie van de server word verandert naar 1.14

Skyblock "Plot"
Een standaard skyblock, zonder aangekochte rank is een gebied van 100*100*256. dit gebied kan de speler uitbreiden door middel van een rank te kopen die plot points bevatten, plot points kopen met RC, of IC. een point maakt het eiland grooter met 25 aan iedere zijden, behalve de hoogte i.v.m. het minecraft limiet. de plot points zijn niet uitwisselbaar tussen spelers.

Markets / shops
In de spawn van skyblock is er een gebied met verschillende kraampjes die door de server worden beheerd, ook zal er plek zijn voor speler kraampjes, deze kunnen gehuurd worden per uur en maximaal 24u vooruit betaald worden, wanneer een eigenaar niet betaalt, zal dat kraampje geveild worden.

Een speler kraampje kan per kraampje 10 items verkopen. Een veiling zal in de skyblock gebeuren waarbij spelers op een uurtarief kunnen bieden. er zullen een gelimiteerde hoeveelheid kraampjes beschikbaar zijn.

ook zal er een speciale plek komen om te traden per speler, voor een veilige oversteek. De verkoper en koper moeten beiden akkoord gaan met de afgesproken trade, die in een chest is gedaan, wanneer er een item door de koper of verkoper verandert zullen de akkoorden beiden op niet akkoord gezet worden. Hierdoor voorkom je dat iemand vlug een item verwisselt. per trade zal de server een "fee" vragen, die betaalt word door de verkoper.

Resources / cobblestone
Iedere speler krijgt een speciale mine world, dit is een vierkant eiland omringd door bedrock. Spelers kunnen gratis iedere 5 minuten, een plot krijgen van 10*10*2 gevuld met stone. Spelers kunnen vervolgens met IC, grotere plots of plots met ores kopen. Bepaalde crates zullen ook plot modifiers bevatten, deze kunnen ervoor zorgen dat je een grotere plot krijgt of een ore meer voorkomt.

Challenges
Deze zullen worden geupdate met de nieuwe items in 1.14, en blijven de oude lijnen aanhouden.

Crates
Iedere speler krijgt een welkoms crate die random items bevat. Er zullen ook speciale dagelijkse crates zijn en wekelijkse. Tevens zullen mensen die een rank aangekocht hebben extra crates krijgen. Crates kunnen worden geopend in de spawn.

Spelerbasis behouden
Om de spelers te behouden, worden er de volgende dingen ingevoerd worden.
Speciale contests voor wie het mooiste eiland heeft, het snelst groeiende eiland, en het grootste.
Ook zal er door de dagelijkse crates en wekelijkse crates meer mensen terug komen. Verder worden er maandelijkse events gehouden.

Mobs

Er komt een mob limiet per eiland, en een maximum voor de hele server, wanneer deze bereikt is zullen de mobs worden gespawned per speler, waarbij de speler die het langste in de sessie zit als eerste een nieuwe mob krijgt en zo het lijstje word afgewerkt van online spelers. dit geldt voor alle entities.

PVP / Sky-wars wereld
Elke speler krijgt een eiland die los staat van hun eigen skyblock, dit eiland zal een maximum gebied gebben van 10*10*20 waarop de speler vrij kan bouwen, elke speler kan hier maximaal 2 chesten plaatsen die ze zelf kunnen vullen. Gebaseerd op het gene wat de speler heeft gebouwd word het eiland in een rank geplaatst van 1 t/m 5. Eilanden kunnen vervolgens in een sky-wars manier tegen elkaar gaan vechten waarbij de winnaar de items op hun eiland en in hun inventory mogen behouden, hiervoor krijgt de speler 2 minuten nadat de laatste speler is gedood.

Ook zullen spelers per gevecht geld kunnen inzetten op een speler, waneer deze speler op de 3e plek komt krijgt de speler 133% terug, op de 2e plek 166% en op de 1e plek 200% terug. waneer de speler boven de top 3 eindigt zal de speler die geld heeft ingezet alles verliezen.


Voor vragen, suggesties en andere dingen stuur mij een email op - (verwijderd door staff) (snelst), of een berichtje via het forum.

waneer er genoeg intresse is, zal ik het verder uitwerken een een prototype plugin maken.
 

Lokerhp / Rijsberhp

TECH
rijsberhp
rijsberhp
None
Nee, Gewoon niet. Kraampjes (Je hebt nu ook al player shops he :) ), Mine worlds? Pvp skywars wereld? Nee niet doe. Dan is het geen Skyblock meer maar gwn survival. Ook denk ik dat DDG zelf een plugin maakt en jij geen Prototype hoeft te maken.
 

Jordypunt3012

DDG Held
Jordypunt3012
Jordypunt3012
None
Minecraft versie naar 1.12 aangezien 1.14 echt vervelend is qua animaties xD. Een eiland is een eiland, sommige spelers mogen geen geld uitgeven en dan werkt dat in hun nadeel. Dan hebben de mensen met ranks meer kans om in de top te komen dan mensen zonder rank, omdat je dan als speler zonder rank minder ruimte hebt. Voor spelerskraampjes heb je nu de /ah en van vele de /is warp waar ze hun shop hebben. Een mine island zie ik niet zo zitten, omdat je nu allemaal trucjes kan gebruiken om sneller stone enz. te minen. Challenges zijn opzich wel goed, alleen moeten ze de prijzen even ballancen. Crates kan leuk zijn, alleen dan wel bijvoorbeeld crates die je met Coins moet betalen (Ingame geld). Events kun je ook niet al te vaak doen. Qua Mobs is het nu allemaal goed op de server, daar hoeft niks aan gedaan te worden. En we hebben nu al een PvP arena, en dat is al voldoende genoeg voor staff af en toe xD.

Kortom, de meeste ideeën lijken mij niet echt leuk. 'T maakt het niet echt Classic meer. En het ligt er ook volledig aan of de speler het grinden leuk vindt en of de speler dat grinden wil doorzetten. Zo haken de meeste mensen ook af, omdat ze geen zin meer hebben in grinden. En als je dan makkelijker gaat maken is het op een gegeven moment helemaal uitgespeeld. Ik zou liever een reset willen zien met hetzelfde concept al dat er nu is. Alle islands weer overnieuw, en voor iedereen gelijke kansen. Dan is het alleen nog de vraag hoe je het aanpakt ;) (Sorry alvast voor de verwarrendheid)

Met vriendelijke groet,

Jordy
 

*Lisa*| Zinvol

Legend
DDGGod
Zinvol
Zinvol
Obsidian Gold
Heel leuk idee vooral de pvp,
echter zou je een sky-pvp ervan kunnen maken met kleine parcour dingen zodat je van eiland naar eiland kan gaan :)
zo kan je zelf op je eiland gear etcc kunnen fixen en en dan met meerdere mensen kunnen gaan pvpe :)
 

Ruwbix

DDGElite
Ruwbix
Ruwbix
None
Ik stem ook in voor een skyblock reset en een update v/d versie. Zou erg veel mensen aantrekken om terug te beginnen (waaronder ik). Ik ben er vrij zeker van dat we ondertussen zover zitten in de gamemode, dat als je nu begint, je onmogelijk nog tot één van de beste kan uitgroeien waardoor het zeker niet meer zo interessant is voor nieuwe spelers. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Top