Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
@Snics / @Chickenpowerrr Op Youtube staat vrij weinig over Bukkit MySQL Workbench. Dus heb ik twee vragen..

1. Hoe maak ik een database met MySQL workbench. Of gaat dat allemaal via Java?
2. Als ik een database maak via mijn net geïnstalleerde MySQL server. Hoe koppel ik die database dan aan mijn Java plugincode? Heb je toevallig een voorbeeld van classes van een plugincode waarin een MySQL database wordt gebruikt?

https://gyazo.com/d61ba0efcc94a3d44334f2cb7651899c
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
@Snics De 2e tutorial gaat nog steeds over PhpMyAdmin. Maar dat jdbc:mysql://IP:port/DatabaseName?user=DatabaseUser&password=Password&autoReconnect=true geldt dus ook voor MySQL Workbench?

Er moet toch wel een tutorial op het internet staan over het connecten van je MySQL workbench database naar je JavaPlugin? xD

Dit heb ik al kunnen maken:
https://gyazo.com/a621efb51e5ee549dd8e12421c658e45
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
@Snics De 2e tutorial gaat nog steeds over PhpMyAdmin. Maar dat jdbc:mysql://IP:port/DatabaseName?user=DatabaseUser&password=Password&autoReconnect=true geldt dus ook voor MySQL Workbench?

Er moet toch wel een tutorial op het internet staan over het connecten van je MySQL workbench database naar je JavaPlugin? xD

Dit heb ik al kunnen maken:
https://gyazo.com/a621efb51e5ee549dd8e12421c658e45

GEVONDEN! Maar hoe doe jij dat eigenlijk met InteliJ?
 

Snics

Ex-Staff
Wat maakt het uit of het met PhPMyAdmin, Workbench, Eclipse of IntelliJ gedaan word? Het is overal hetzelfde hoor
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Wat maakt het uit of het met PhPMyAdmin, Workbench, Eclipse of IntelliJ gedaan word? Het is overal hetzelfde hoor
Daar geef ik je ook wel gelijk in hoor, maar als je zegt dat het wat verouderd is. Denk ik dat ik beter met Workbench kan werken, aangezien dat programma moderner is en eclipse een handige quick fix functie heeft voor errors. :D

En ik ben er net achter gekomen dat ik voor deze tutorial wel een library (external jarfile) nodig heb om in de build path te doen. Ik kijk wel gewoon wat werkt ;)

Dus ik heb de juiste tutorial denk ik wel gevonden.
Ik kan je niet vaak genoeg bedanken, vooral omdat ik over alles soms een beetje moeilijk kan doen of iets te precies over dingetjes denk. En nog mijn excuses voor dat Nederland.. :p
 
Laatst bewerkt:

ImranDoet

DDG Superheld
ImranDoet
ImranDoet
None
Databases heeft niets te maken met ruimte.
Databases zorgen ervoor dat je info kunt bewaren in een tabel.

Bijvoorbeeld:
__Datum_____ Speler naam_____Coins _____Rank_____....
2017-02-13_______Snics_______152625_____Staff_____....
2017-02-11_______Daniel______5661155____Member___....


databases gebruiken over het algemeen wel minder ruimte dan een yml file
 

Snics

Ex-Staff
.yml file kun je helemaal niet vergelijken met een database.
.yml file is bereikbaar van 1 server terwijl een database bereikbaar is van verschillende servers.
 

ImranDoet

DDG Superheld
ImranDoet
ImranDoet
None
.yml file kun je helemaal niet vergelijken met een database.
.yml file is bereikbaar van 1 server terwijl een database bereikbaar is van verschillende servers.


boelshit

mysqls worden over het algemeen gebruikt omdat:
1. het sneller is
2. het globaler is
3. vreet minder data

je kan alsnog een global directory hebben, dus in dit geval 'root', en onder root staan dan alle servers:
root/Minetopia bijvoorbeeld. dan kan je vanuit elke plugin dezelfde yml file opvragen die je dan in het root foldertje hebt óf je hebt op internet een file staan, daar kan je dan bvb writen/readen
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
QUyoWUW6Q1mOiHwHQH-yKQ.png

En zo begint het :confused:
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
Hey! Ik doe nu de cursus maar als ik de Scanner gebruik zoals dit:
private static Scanner scanner = new Scanner(System.in);
Code:
public static void addContact() {
        System.out.println("Enter a name for your new contact: \n");
        String newContactName = scanner.nextLine();
        System.out.println("Enter a phone number for your new contact: \n");
        String newContactPhoneNumber = scanner.nextLine();
        Contact newContact = new Contact(newContactName, newContactPhoneNumber);
        if (mobilePhone.addNewContact(newContact)) {
            System.out.println(newContactName + "added as a contact with the phone number: " + newContactPhoneNumber);
        } else {
            System.out.println(newContactName + "Cannot be added");
        }
        System.out.println();
    }

Dan kan ik maar 1 van de 2 velden invullen, hoe kan ik ze allebei invullen want ik kom nu niet verder :)

Project: https://github.com/Jordieh/test
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Hey! Ik doe nu de cursus maar als ik de Scanner gebruik zoals dit:

Code:
public static void addContact() {
        System.out.println("Enter a name for your new contact: \n");
        String newContactName = scanner.nextLine();
        System.out.println("Enter a phone number for your new contact: \n");
        String newContactPhoneNumber = scanner.nextLine();
        Contact newContact = new Contact(newContactName, newContactPhoneNumber);
        if (mobilePhone.addNewContact(newContact)) {
            System.out.println(newContactName + "added as a contact with the phone number: " + newContactPhoneNumber);
        } else {
            System.out.println(newContactName + "Cannot be added");
        }
        System.out.println();
    }

Dan kan ik maar 1 van de 2 velden invullen, hoe kan ik ze allebei invullen want ik kom nu niet verder :)

Project: https://github.com/Jordieh/test

Kan je het wat beter uitleggen? Ik snap je niet helemaal.
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
Kan je het wat beter uitleggen? Ik snap je niet helemaal.
Wanneer ik die methode aanduid dan hoor ik 2 dingen in te vullen: newContactName & newContactPhoneNumber
Maar als ik met de Scanner(System.in) het wil invullen moet ik ze tegelijk invullen en dan kan dat niet want ik vul ze tegelijk in
 
Top