Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Snics

Ex-Staff
De gewenste leeftijd is 16 jaar (bron: https://forum.dusdavidgames.nl/threads/ddg-developer-sollicitatie.49580/) dit wil echter niet zeggen dat het jonger niet mag. Gewenst betekend namelijk ook dat jonger ook mag (ik ben zelf ook 16 en dus ben VEEEEL wijzer van die kip).
HIJ VROEG HET AAN MIJ!!11!!!!

Hoe oud moet je minimaal zijn om java dev bij ddg te worden Snics??

Verstuurd vanaf mijn Plus E met Tapatalk
De gewenste leeftijd is 16 jaar (bron: https://forum.dusdavidgames.nl/threads/ddg-developer-sollicitatie.49580/) dit wil echter niet zeggen dat het jonger niet mag. Gewenst betekend namelijk ook dat jonger ook mag (ik ben zelf 16 en ben dus VEEL wijzer dan die kip).
 
Laatst bewerkt:

GameMaster2030

DDG Kenner
GameMaster2030
GameMaster2030
None
Ok want ik hou wel van programmeren en ben er best goed in maar ik ben nog maar 11 daarom die vraag

Verstuurd vanaf mijn Plus E met Tapatalk
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Databases heeft niets te maken met ruimte.
Databases zorgen ervoor dat je info kunt bewaren in een tabel.

Bijvoorbeeld:
__Datum_____ Speler naam_____Coins _____Rank_____....
2017-02-13_______Snics_______152625_____Staff_____....
2017-02-11_______Daniel______5661155____Member___....
@Snics Een database is inderdaad erg handig. Maar hoe doen jullie dat op DDG, werk je dan op je eigen account?
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Je hebt het over user privileges?
@Snics Ik heb nog niet zoveel verstand van MySQL, maar ik zocht hoe ik MySQL kon installeren. En ik kwam op XAMPP, daar zit MySQL in dacht ik. Hoe koppelen jullie die database dan eigenlijk aan een plugincode voor de DDG server bijvoorbeeld?

Want mijn MySQL is als het goed is gekoppelt aan localhost, mijn pc volgens mij?
 
Laatst bewerkt:

Snics

Ex-Staff
@Snics Ik heb nog niet zoveel verstand van MySQL, maar ik zocht hoe ik MySQL kon installeren. En ik kwam op XAMPP, daar zit MySQL in dacht ik. Hoe koppelen jullie die database dan eigenlijk aan een plugincode voor de DDG server bijvoorbeeld?

Want mijn MySQL is als het goed is gekoppelt aan localhost, mijn pc volgens mij?
Ik gebruik gewoon MySQL Workbench, vind het veel fijner dan XXAMP.
MySQL Workbench is trouwens ook 'officieel' van MySQL en is ook moderner dan PhpMyAdmin.

Nou je kunt je kan gewoon met je database conecten via Java, je hoeft geen speciale library te downloaded ofzo.
Ik kan het je nu niet helemaal uitleggen, ik zou zeggen zoek eens op Youtube
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Ik gebruik gewoon MySQL Workbench, vind het veel fijner dan XXAMP.
MySQL Workbench is trouwens ook 'officieel' van MySQL en is ook moderner dan PhpMyAdmin.

Nou je kunt je kan gewoon met je database conecten via Java, je hoeft geen speciale library te downloaded ofzo.
Ik kan het je nu niet helemaal uitleggen, ik zou zeggen zoek eens op Youtube
@Snics Heel erg bedankt voor je informatie! Maar ik neem aan dat DDG ook een domeinnaam heeft voor de database waarop developers kunnen inloggen? Maar in ieder geval erg bedankt, dan weet ik ook een beetje hoe het werkt.
 

Snics

Ex-Staff
@Snics Heel erg bedankt voor je informatie! Maar ik neem aan dat DDG ook een domeinnaam heeft voor de database waarop developers kunnen inloggen? Maar in ieder geval erg bedankt, dan weet ik ook een beetje hoe het werkt.
Wij hebben gewoon een eigen db, databases gaan niet via een website he, dat is zo bij PhpMyAdmin maar dat is ook één van de enige platformen die een website gebruiken. Je zult queries moeten leren schrijven om MySQL in de command line te kunnen gebruiken :p
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Wij hebben gewoon een eigen db, databases gaan niet via een website he, dat is zo bij PhpMyAdmin maar dat is ook één van de enige platformen die een website gebruiken. Je zult queries moeten leren schrijven om MySQL in de command line te kunnen gebruiken :p
Nogmaals heel erg bedankt dat je mijn vragen hebt beantwoord. Ik heb nu denk ik wel genoeg informatie om zelf een beetje te gaan uitvogelen hoe dat MySQL werkt. Zeg waar was ik toch aan begonnen met mijn PhpMyAdmin! :p
 

Snics

Ex-Staff
Nogmaals heel erg bedankt dat je mijn vragen hebt beantwoord. Ik heb nu denk ik wel genoeg informatie om zelf een beetje te gaan uitvogelen hoe dat MySQL werkt. Zeg waar was ik toch aan begonnen met mijn PhpMyAdmin! :p
Er is niets mis met PhpMyAdmin maar het is heel outdated en je zult het vaak terug zien in oude bukkit tutorials omdat MySQL Workbench toen nog niet bestond ;)
 

RyanRoyalCraft

DDG Superheld
RyanRoyalCraft
RyanRoyalCraft
None
Er is niets mis met PhpMyAdmin maar het is heel outdated en je zult het vaak terug zien in oude bukkit tutorials omdat MySQL Workbench toen nog niet bestond ;)
Ik heb nu een nieuwe tutorial gevonden met 200k weergaven, en dit keer wel met MySQL Workbench.
Maar dit is dan ook echt ongeveer de enige tutorial die niet gaat over PhpMyAdmin. Bedankt voor de moeite!
 
Top