Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Snics

Ex-Staff
@Snics kan deze tutorial ook in het nederlands of alleen in het engels? En dan bedoel ik de uitleg eromheen
Er is geen goede Minecraft tutorial in het Nederlands die je op weg helpt met de Bukkit library.
Als je van jezelf weet dat je het moeilijk hebt met Engels, raad ik je toch aan om eerst beter je Engels onder de knie te krijgen.
 

Mikaiboy

DDG Held
Er is geen goede Minecraft tutorial in het Nederlands die je op weg helpt met de Bukkit library.
Als je van jezelf weet dat je het moeilijk hebt met Engels, raad ik je toch aan om eerst beter je Engels onder de knie te krijgen.
Oh, neuh hoor, snap engels wel, maar in het Nederlands is altijd wat fijner :)
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Programmeer talen?
1. Java
2. C++ en .NET
3. HTML, CSS, PHP, JS
4. (My)SQL (is niet echt een programmeer taal maarja)

Binnekort wil ik Go en Python ook nog leren

Nice, eerst snap ik niet veel van Engels, maar nu veel meer en doe ik het veel beter op school met Engels.
 

Fabian|Shydaru

DDG Held
Shydaru
Shydaru
None
@Flavio Je bent een tijdje geleden begonnen met de cursus, dus ik zou graag jou mening erover horen en wat je voortgang is, aangezien ik het in de vakantie ook wil gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Chersus

Ex-Staff
Chersus
Chersus
None
@Flavio Je bent een tijdje geleden begonnen met de cursus, dus ik zou graag jou mening erover horen en wat je voortgang is, aangezien ik het in de vakantie ook wil gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik ben sinds kort (2 dagen geleden) ook begonnen met de betaalde cursus, en ik moet zeggen deze valt zeer goed mee! In die twee dagen heb ik enorm veel bijgeleerd. Zit nu al aan 9% ;)
Hoe ik het doe? Ik kijk de tutorials, voer zijn challenges uit (die bijna in elke video worden gegeven) en ik stop niet voordat ik die perfect kan uitvoeren! Ook ga ik na de video na wat ik precies geleerd heb en probeer dat te verwerken. (Af en toe herhalen als je eens niets te doen hebt, zeg het bijvoorbeeld eens luidop of schrijf) En dan 's avonds kijk ik af en toe eens wat tutorials over hoe het in Bukkit moet en probeer ik dit in Java 'om te zetten'. Zo doe ik het, misschien niet de beste manier maar het werk!

Die betaalde cursus is zeker aan te raden!
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
@Flavio Je bent een tijdje geleden begonnen met de cursus, dus ik zou graag jou mening erover horen en wat je voortgang is, aangezien ik het in de vakantie ook wil gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Het is op zich wel een leuk cursus. Hij is wel lang, maar als een vraag stelt is hij soms binnen 2 uur beantwoord. Erg goede cursus. Soms kan de cursus saai worden dan neem ik meestal een pauze van 1 tot 3 dagen. De vooruitgang half half, als je het goed wilt begrijpen duurt 1 zo'n les soms wel een half uur tot een uur. Terwijl de video 15 tot 20 m is.
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Ik ben sinds kort (2 dagen geleden) ook begonnen met de betaalde cursus, en ik moet zeggen deze valt zeer goed mee! In die twee dagen heb ik enorm veel bijgeleerd. Zit nu al aan 9% ;)
Hoe ik het doe? Ik kijk de tutorials, voer zijn challenges uit (die bijna in elke video worden gegeven) en ik stop niet voordat ik die perfect kan uitvoeren! Ook ga ik na de video na wat ik precies geleerd heb en probeer dat te verwerken. (Af en toe herhalen als je eens niets te doen hebt, zeg het bijvoorbeeld eens luidop of schrijf) En dan 's avonds kijk ik af en toe eens wat tutorials over hoe het in Bukkit moet en probeer ik dit in Java 'om te zetten'. Zo doe ik het, misschien niet de beste manier maar het werk!

Die betaalde cursus is zeker aan te raden!

Een tip. Gebruik geen Bukkit server / API, gebruik een Spigot server / API. Spigot is veel meer up to date, dan Bukkit. Ik had deze maand er veel problemen met Bukkit is werd toe aan geraden om over te stappen naar Spigot. Het is heel makkelijk om een Spigot server op zetten. Er werkt precies zoals je een Bukkit server op zet.
 

Chersus

Ex-Staff
Chersus
Chersus
None
Een tip. Gebruik geen Bukkit server / API, gebruik een Spigot server / API. Spigot is veel meer up to date, dan Bukkit. Ik had deze maand er veel problemen met Bukkit is werd toe aan geraden om over te stappen naar Spigot. Het is heel makkelijk om een Spigot server op zetten. Er werkt precies zoals je een Bukkit server op zet.

Inderdaad, dat weet ik ook. Ik gebruik zelf ook altijd Spigot. Maar ik had het over de code ;) Spigot of Bukkit is zo goed als hetzelfde toch?
 

Snics

Ex-Staff
Inderdaad, dat weet ik ook. Ik gebruik zelf ook altijd Spigot. Maar ik had het over de code ;) Spigot of Bukkit is zo goed als hetzelfde toch?
Spigot is a fork of CraftBukkit and implements the same Bukkit plugin API, and is designed to be a drop-in replacement for CraftBukkit.

The advantage of Spigot is extreme configurability. If you know what you're doing, you can see a 50% drop in RAM and CPU use. But that's a big if – since you're asking, you should probably assume that the extreme configurability of Spigot will cause you more trouble than it's worth right now. Spigot is kind of like the "Enterprise Server" version of CraftBukkit, intended for expertly-tuned dedicated servers.

Spigot does update slower too, since it depends on CraftBukkit development.

On the plus side, since they're compatible you can always start with CrafBukkit and then move to Spigot once you feel like you understand how to manage a Bukkit-based server. Believe me, there is plenty to learn just in setting up a "basic" CraftBukkit server.

Bron: https://gaming.stackexchange.com/a/131908
 

Suzumi_kun

Ex-Staff
Suzumi_kun
Suzumi_kun
None
Spigot is a fork of CraftBukkit and implements the same Bukkit plugin API, and is designed to be a drop-in replacement for CraftBukkit.

The advantage of Spigot is extreme configurability. If you know what you're doing, you can see a 50% drop in RAM and CPU use. But that's a big if – since you're asking, you should probably assume that the extreme configurability of Spigot will cause you more trouble than it's worth right now. Spigot is kind of like the "Enterprise Server" version of CraftBukkit, intended for expertly-tuned dedicated servers.

Spigot does update slower too, since it depends on CraftBukkit development.

On the plus side, since they're compatible you can always start with CrafBukkit and then move to Spigot once you feel like you understand how to manage a Bukkit-based server. Believe me, there is plenty to learn just in setting up a "basic" CraftBukkit server.

Bron: https://gaming.stackexchange.com/a/131908
Of je kan spigot decompilen en zien dat de bukkit api daar ook in zit.
 

Chersus

Ex-Staff
Chersus
Chersus
None
Ik snap eigenlijk niets van jullie gepraat. o_O Zal ik het ooit wel begrijpen, want zo'n gevoel heb ik niet. ;)
 

DMGtheFlo

DDG UltraLegende
DMGtheFlo
DMGtheFlo
None
kost wel veel tijd, maar als jij dat er voor overhebt is het helemaal TOPPPPIIEEEEEEEEEE
 
Top