Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Gesloten MINETOPIA | Je RIJBEWIJS halen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDG Server

DusDavidGames
Beste Spelers,

Het Ministerie van Onderwijs, Zorg & Welzijn heeft weer een update! Binnenkort gaat bij Onderwijs de Rijschool open en je zal binnenkort ook verplicht een rijbewijs moeten hebben mocht je een voertuig willen en mogen besturen. In deze forumpost wordt alles netjes uitgelegd over de update.

cbef0ea46c8a0b2cbae368cd80eb22b9.png

Waarom deze update en voor wie geldt het?
Binnen Minetopia streven we ernaar om de game zo realistisch en zo leuk mogelijk voor spelers te maken. Daar hoort deze rijbewijs update ook bij!

Vanaf 01-01-2019 is het namelijk verplicht om (je eigen) rijbewijs bij je te dragen mocht je een auto of motor mogen besturen. Het is daarom verstandig om voor die tijd je rijbewijs gehaald te hebben!

Waar en vanaf wanneer kan ik mijn rijbewijs halen?
Je kan bij de Universiteit van Minetopia (Campus, Downtown) je rijbewijs halen. De rijles bestaat uit een theorie en een praktijkgedeelte waarna je bij beide onderdelen meteen er achteraan examen krijgt. Binnen 1.5 uur kan je al je rijbewijs gehaald hebben!

98f20487c392cffe3694adaa5f9711a9.png

Vanaf 12-11-2018 is het mogelijk om een rijles te reserveren. Je leest het goed, een reservering. Bij elke opleiding bij onderwijs kan je je inschrijven en zelf weten wanneer je komt, maar omdat in een korte periode heel veel mensen hun rijbewijs moeten halen, hebben we bij de rijschool gekozen om er een reservering van te maken. Kom je dus niet opdagen bij je reservering? Dan ben je je reserveringsgeld kwijt. Een reservering voor de rijschool kost €1500,-.

Alle reserveringsdata + het aantal beschikbare plekken kan je vinden op de Publieke Informatiesheet van Onderwijs.
(https://bit.ly/OnderwijsMT)

Hoe zit het met handhaving?
Je mag t/m 31-12-2018 zonder rijbewijs rondrijden, vanaf 1 januari 2019 moet je hem altijd verplicht bij je hebben. Justitie zal hier ook op controleren en houdt ook veel verkeerscontroles.

Ook het rijden op de verkeerde rijbaan, op andermans plot zonder toestemming van de eigenaar, binnen staatsbedrijven, rijden zonder (geldig) rijbewijs of zonder dat je je rijbewijs bij je hebt kan beboet worden door justitie. Als je rijdt met andermans rijbewijs of in het bezit bent van andermans rijbewijs, zal je strafrechtelijk vervolgd worden door Justitie.

Als je dus iemands rijbewijs gevonden hebt, kom hem altijd inleveren bij de receptie van de Universiteit van Minetopia! Verder kan justitie bij roekeloos rijgedrag je rijbewijs innemen en hierbij een EMG-cursus opleggen.

Wat is de EMG-cursus?

Bij de EMG-cursus behandel je opnieuw de theorie, krijg je een aantal (psychologische) gesprekken en moet je opnieuw een rijtest doen. Wanneer je de EMG hebt gehaald, krijg je je rijbewijs weer terug. De kosten van de EMG zijn voor eigen rekening en zal €1134,- kosten. Zodra jou een EMG (Educatieve Maatregel Gedrag & Verkeer) is opgelegd, moet je zelf bij de Universiteit van Minetopia komen om je in te schrijven en hierbij de bijbehorende kosten te betalen.

Wat als ik mijn rijbewijs kwijt ben?
Ik ben mijn rijbewijs kwijt, wat nu? Ga dan even langs de Hulpcommissie, dan kan je een nieuwe aanvragen. Houd er wel rekening mee dat je zonder rijbewijs niet mag rijden en dus moet wachten totdat je nieuwe rijbewijs klaar ligt. De kosten van het aanvragen van een nieuw rijbewijs zijn €1000,-.

Wij hopen jullie zo goed mogelijk ingelicht te hebben over deze update. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat ze dan even achter in de reacties of geef het door aan een medewerker bij de receptie op de campus. Het reserveren kan in het paarse lesgebouw (nummer 7) zoals op de kaart te zien is. Veel succes allemaal! (Voor meer informatie, check dus https://bit.ly/OnderwijsMT)

Zoals je ziet heeft het Minetopia Staff team weer een toffe update gemaakt! Dit allemaal om jullie spelervaring te verhogen en er nog meer nieuwe, toffe dingen zijn om te ontdekken in Minetopia op de DDG Server. (play.dusdavidgames.nl)


Heb jij nog geen whitelist op Minetopia? Haal dan nu jouw toegang of lobbyrank op shop.dusdavidgames.nl ! En maak nieuwe vrienden, of deel mee aan het ONDERWIJS!

Al enthousiast? Wij wel!

~Het DDG Server Team
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Top