Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Tano

DDG Kenner
Hallo.

Ik vroeg me af wat de leeftijd is dat je aanraad voor het beginnen met coderen.
Ik ben zelf 13 zou je mij aanraden om eraan te beginnen?

Mvg,
Tano
 

Deleted member 13411

DDG UltraLegende
iTeije
iTeije
None
Hallo.

Ik vroeg me af wat de leeftijd is dat je aanraad voor het beginnen met coderen.
Ik ben zelf 13 zou je mij aanraden om eraan te beginnen?

Mvg,
Tano
Kort? Sure, als je er in ieder geval 1 uurtje per dag tijd voor hebt kan je er best mee beginnen, soms is het saai, dan kan je misschien even 2 dagen rust nemen, maar daarna gewoon weer elke dag n uurtje.

Ik ben ook 13 en ik heb ook de betaalde Java curcus :)
 

Deleted member 13411

DDG UltraLegende
iTeije
iTeije
None
Hallo mensen!
Ik heb dus al een tijd geleden de cursus gekocht van udemy, en ben sinds een paar dagen weer begonnen met het leren. Ik heb de laatste paar lessen die ik had gedaan opnieuw gedaan zodat alles weer fris in mijn geheugen zit. Ik ben nu bijna klaar met sectie 6, maar ik vroeg me af tot welke sectie ik zou gaan om redelijk te kunnen programmeren met java, om daarna de tutorials te volgen over de bukkit plugins, en eventueel later nog mySQL. Zal tot de helft genoeg zijn (sectie 12)? Of al eerder/later?
Mvg, Max (ingame: MaxvR)
Ik speel trouwens eigenlijk geen minecraft meer (heb het vroeger wel heel veel gespeeld: minetopia, minenation, kingdom 1 en 2 etc...) , maar het lijkt me wel leuk om plugins te maken voor servers.
Hoe verder je gaat hoe beter, maar als je al ong bij sectie 15 bent zou je al verder kunnen gaan met bukkit, maar ik raad aan om alles af te maken voor optimale kennis van Java.
 

Snics

Ex-Staff
Hallo mensen!
Ik heb dus al een tijd geleden de cursus gekocht van udemy, en ben sinds een paar dagen weer begonnen met het leren. Ik heb de laatste paar lessen die ik had gedaan opnieuw gedaan zodat alles weer fris in mijn geheugen zit. Ik ben nu bijna klaar met sectie 6, maar ik vroeg me af tot welke sectie ik zou gaan om redelijk te kunnen programmeren met java, om daarna de tutorials te volgen over de bukkit plugins, en eventueel later nog mySQL. Zal tot de helft genoeg zijn (sectie 12)? Of al eerder/later?
Mvg, Max (ingame: MaxvR)
Ik speel trouwens eigenlijk geen minecraft meer (heb het vroeger wel heel veel gespeeld: minetopia, minenation, kingdom 1 en 2 etc...) , maar het lijkt me wel leuk om plugins te maken voor servers.
Als je van sectie 1-9 gaat heb je een basis.
Als je 9-13 er bij doet zou perfect zijn.
Sectie 16 en 17 zijn wel cruciaal om bukkit development te doen, dus die ook zeker.
Sectie 20 is ook altijd heel interessant voor bukkit development.
 

PandaMisha

DDG Superheld
PatronStMichael
PatronStMichael
None
Ik vind de gratis cursus erg leuk, allleen een probleem, in sectie 2 zitten 50 lessen! Moet ik echt alles volgen of enkel alleen wat belangrijk is als je developer voor bukkit wilt worden, voor het tweede weet ik eigenlijk niet welke dan belangrijk zijn voor java.


Alvast bedankt!
Jimitsu / Papiervisje
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
Ik vind de gratis cursus erg leuk, allleen een probleem, in sectie 2 zitten 50 lessen! Moet ik echt alles volgen of enkel alleen wat belangrijk is als je developer voor bukkit wilt worden, voor het tweede weet ik eigenlijk niet welke dan belangrijk zijn voor java.


Alvast bedankt!
Jimitsu / Papiervisje
Aan de titels te zien is het eigenlijk wel een "must" om het te leren beheren
 

Fabian|Shydaru

DDG Held
Shydaru
Shydaru
None
He hallo,

Ik heb dit topic gelezen en ben nu zelf aan de slag gegaan met de betaalde udemy cursus. Alleen laatst was ik een beetje op udemy aan het zoeken en kwam ik deze cursus tegen: https://www.udemy.com/develop-minecraft-plugins-java-programming/

In dit topic beschrijven jullie hoe belangrijk het is dat je java onder de knie krijgt, voordat je met bukkit aan de gang gaat. Maar waarom raden jullie ons een gehele java cursus aan, terwijl in de cursus hierboven alleen sommige aspecten worden aangeleerd (delen van de java cursus dus).
De cursus geeft echter aan dat zij voldoende java uitleg in hun cursus hebben om een goede developer te worden. Leren wij teveel in de java cursus of te weinig in die bukkit cursus?

Misschien is deze vraag een beetje vaag en raar, toch hoop ik een antwoord te kunnen krijgen. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de mening van mensen die er verstand van hebben!

Mvg,

Shydaru


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Jordieh

DDG UltraLegende
Jordieh
Jordieh
Quartz
He hallo,

Ik heb dit topic gelezen en ben nu zelf aan de slag gegaan met de betaalde udemy cursus. Alleen laatst was ik een beetje op udemy aan het zoeken en kwam ik deze cursus tegen: https://www.udemy.com/develop-minecraft-plugins-java-programming/

In dit topic beschrijven jullie hoe belangrijk het is dat je java onder de knie krijgt, voordat je met bukkit aan de gang gaat. Maar waarom raden jullie ons een gehele java cursus aan, terwijl in de cursus hierboven alleen sommige aspecten worden aangeleerd (delen van de java cursus dus).
De cursus geeft echter aan dat zij voldoende java uitleg in hun cursus hebben om een goede developer te worden. Leren wij teveel in de java cursus of te weinig in die bukkit cursus?

Misschien is deze vraag een beetje vaag en raar, toch hoop ik een antwoord te kunnen krijgen. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de mening van mensen die er verstand van hebben!

Mvg,

Shydaru


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Je moet java beheersen omdat bukkit een library voor java is

Je gaat ook niet beginnen aan hoge wiskunde zonder te kunnen rekenen

Bovendien is die tutorial 12 euro, dan kan je beter java leren en online tutorials opzoeken
 

Deleted member 13411

DDG UltraLegende
iTeije
iTeije
None
He hallo,

Ik heb dit topic gelezen en ben nu zelf aan de slag gegaan met de betaalde udemy cursus. Alleen laatst was ik een beetje op udemy aan het zoeken en kwam ik deze cursus tegen: https://www.udemy.com/develop-minecraft-plugins-java-programming/

In dit topic beschrijven jullie hoe belangrijk het is dat je java onder de knie krijgt, voordat je met bukkit aan de gang gaat. Maar waarom raden jullie ons een gehele java cursus aan, terwijl in de cursus hierboven alleen sommige aspecten worden aangeleerd (delen van de java cursus dus).
De cursus geeft echter aan dat zij voldoende java uitleg in hun cursus hebben om een goede developer te worden. Leren wij teveel in de java cursus of te weinig in die bukkit cursus?

Misschien is deze vraag een beetje vaag en raar, toch hoop ik een antwoord te kunnen krijgen. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de mening van mensen die er verstand van hebben!

Mvg,

Shydaru


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Bukkit is een API, dus als je Java kan kan je ook bukkit. Uiteindelijk heb je meer aan een Java cursus dan een een minecraft development cursus.
 

Fabian|Shydaru

DDG Held
Shydaru
Shydaru
None
Je moet java beheersen omdat bukkit een library voor java is

Je gaat ook niet beginnen aan hoge wiskunde zonder te kunnen rekenen

Bovendien is die tutorial 12 euro, dan kan je beter java leren en online tutorials opzoeken
Bukkit is een API, dus als je Java kan kan je ook bukkit. Uiteindelijk heb je meer aan een Java cursus dan een een minecraft development cursus.
Oke oke thanks.

@iTeije ik zag dat jij ook d.a.v. dit topic was begonnen te coderen. Aangezien ik het altijd leuk vind om de ervaringen van andere te horen: wat zijn jou ervaringen, wanneer ben je begonnen en waar sta je nu? Nog handige tips etc?

Mvg,

Shydaru

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Top