Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Jannyboy11

DDG Legende
Jannyboy11
Jannyboy11
Quartz
atom zou je moeten gebruiken voor andere talen zoals js php etc.

Je hoeft anderen niet te vertellen waarvoor ze een bepaald programma moeten gebruiken.
Ikzelf gebruik Atom als editor voor Haskell, een taal die maar weinig lijkt op JS, en nog minder op PHP.
 
Laatst bewerkt:

ImranDoet

DDG Superheld
ImranDoet
ImranDoet
None
Je kan Atom voor alles gebruiken aan geziende IDE open source is en iedereen er packages voor kan maken.
Ik gebruiken Atom alleen voor Web development :p
daar wordt het het meest voor gebruikt.

Ik raad mensen aan die net beginnen met programmeren eclipse te gebruiken als je het simpel wil houden (jar in je plugin shaden), als je dan over wilt op maven en git zou ik intellij gebruiken en een paar tutorials kijken (eclipse heeft ook git en maven maar niet zo simpel).
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Wat is maven eigenlijk precies, ik snap dat nog niet helemaal, het is toch iets met meerdere jars?
daar wordt het het meest voor gebruikt.

Ik raad mensen aan die net beginnen met programmeren eclipse te gebruiken als je het simpel wil houden (jar in je plugin shaden), als je dan over wilt op maven en git zou ik intellij gebruiken en een paar tutorials kijken (eclipse heeft ook git en maven maar niet zo simpel).
 

ImranDoet

DDG Superheld
ImranDoet
ImranDoet
None
Hoogst waarschijnlijk wel, DDG is een redelijk niveau van programmeren dus dan zal een kleinere server geen probleem moeten zijn.

Neen maakt niets uit, de bukkit library is niet veel veranderd, je zal gewoon kunnen volgen net zoals 3 jaar geleden.

Ook als je Java beter onder de knie hebt zul je zelf ook oplossingen vinden als iets niet werkt. ;)

je moet wel kijken of het java 6+ is want (als ik het me goed herinner) is java 6 een beetje de java die het er zoals nu uit heeft laten zien.
Wat is maven eigenlijk precies, ik snap dat nog niet helemaal, het is toch iets met meerdere jars?


Om maven te begrijpen moet je eerst een term kennen.

Shaden. Wat jij nu waarschijnlijk doet is je een api jar als library toevoegen in je uiteindelijke plugin jar. Dat noem je shaden.

Wat maven doet, die laat je dus meerdere libraries of api toevoegen zonder (meestal) de plugin te shaden. Soms heb je het wel nodig.
Wat je dan bij spigot doet
<artifactId>artifactId</artifactId>
<groupId>groupId</groupId>
<version>1.8.8-R.01-SNAPSHOT</version>
<scope>provided</scope>
Die scope daar zeg je of je hem moet shaden of niet. In dit geval doe ik Provided. dat betekent dat maven ervan uit gaat dat in de server spigot is.

Dat is maven dus.

TL;DR: maven is een manier om apis / librarys te gebruiken zonder de .jar zelf te downloaden.
 

doomerix

DDG UltraLegende
doomerix
doomerix
Sr. Tech
Ik heb een erg simpele statement over developen..

Iedereen programmeert anders.. D'r is geen strikte manier van programmeren.

Alleen een goede/efficiënte manier van programmeren (bugloos, niet-resource slopend enz. om het maar in simpele termen uit te leggen).
 

Jannyboy11

DDG Legende
Jannyboy11
Jannyboy11
Quartz
Wat is maven eigenlijk precies, ik snap dat nog niet helemaal, het is toch iets met meerdere jars?

Maven is een dependency management tool. In je pom.xml zet je welke dependencies jouw project heeft, en Maven download ze voor je, en zet ze in je classpath bij een 'install'. Met de scope van een dependency kun je inderdaad aangeven of een dependency al aanwezig is op runtime, of dat bij jouw artifact in moet komen. Er zijn ook plugins voor maven, zo kun je je build process customizen.
 

Chunkr

Ex-Staff
HMM...
chrome_2017-04-20_22-38-52.png
 

MrWouter

DDG Kenner
MrWouter
MrWouter
None
Wat ik mis is dat je bijvoorbeeld ook mbv sololearn (wat gratis is) de basis kan leren, en dan door github projects te forken wat beter kan worden met makkelijke plugins. Het helpt het meest om kennis te maken met iemand die redelijk kan programmeren en helpt met het fixen van de eerste buggs. Hoe langer je bezig bent hoe makkelijker het wordt.
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Wat ik mis is dat je bijvoorbeeld ook mbv sololearn (wat gratis is) de basis kan leren, en dan door github projects te forken wat beter kan worden met makkelijke plugins. Het helpt het meest om kennis te maken met iemand die redelijk kan programmeren en helpt met het fixen van de eerste buggs. Hoe langer je bezig bent hoe makkelijker het wordt.

Maar SoloLearn is volgens mij alleen lezen, het de gratis versie via Udemy, is wat handiger dan zie je hoe alles er uit ziet in code en praat de instructeur ook. Ik leer nu via de betaalde cursus van Udemy en ik vind het veel fijner dan SoloLearn.
 

MrWouter

DDG Kenner
MrWouter
MrWouter
None
Maar SoloLearn is volgens mij alleen lezen, het de gratis versie via Udemy, is wat handiger dan zie je hoe alles er uit ziet in code en praat de instructeur ook. Ik leer nu via de betaalde cursus van Udemy en ik vind het veel fijner dan SoloLearn.
Daar geef ik je enigsinds gelijk in. Ik heb geen ervaring met Udemy dus daar heb ik geen mening over. Het is idd veel lezen, en maar 1/2x toepassen, maar voor sommige is dat genoeg, en het is gratis, wat ook wel handig is voor de beginnende developer.
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Daar geef ik je enigsinds gelijk in. Ik heb geen ervaring met Udemy dus daar heb ik geen mening over. Het is idd veel lezen, en maar 1/2x toepassen, maar voor sommige is dat genoeg, en het is gratis, wat ook wel handig is voor de beginnende developer.

Oke daar heb je gelijk in, maar als je echt een goede start wil hebben en echt goed wilt worden/goed voorbereid wil zijn. Raad ik toch wel aan op video's te kijken op Udemy bijvoorbeeld. Je kan bijvoorbeeld is de gratis proberen en dan de betaalde. Dit is wel een echte uitdaging. Ik heb eerst ook de gratis gedaan, daarna ben ik toen overgestapt naar de betaalde. Het is natuurlijk wat je zelf fijn vind, raad wel aan om video's te kijken (Snap je het waarschijnlijk beter)
 

ImranDoet

DDG Superheld
ImranDoet
ImranDoet
None
Laten we zeggen dat het niet aan de site ligt waar je het leert, maar aan je motivatie en discipline. Als iemand het wilt leren maar opgeeft dan heeft de site er niks mee te maken (tenzij het slecht is).
 

Erben

DDG Superheld
Erben
Erben
None
Laten we zeggen dat het niet aan de site ligt waar je het leert, maar aan je motivatie en discipline. Als iemand het wilt leren maar opgeeft dan heeft de site er niks mee te maken (tenzij het slecht is).
Klopt, als je geen motivatie/geduld ervoor hebt kan je beter direct stoppen naar mijn mening, zo dacht ik dat door middel van de Udemy cursus binnen 1 maand een pro dev zou zijn, wat ik nu nog steeds niet ben, maar ik ben op weg en een beginnende dev.
 

Snics

Ex-Staff
Je word niet pro van tutorials kijken, maar van het in praktijk te gebruiken.

Je kan 100 boeken hebben gelezen over hoe je een kast moet maken, dat betekent niet dat je het kan in praktijk.

Ik heb vooral Udemy gedaan omdat Java mijn eerste programmeer taal was die ik op mijn eigen ging leren, ik wist niet goed hoe de documentie werkte etc., dan is het logisch dat je een cursus volgt. Maar eens je opweg bent met programmeren heb je geen enkele Udemy cursus nodig om goed te worden in een andere programmeer taal, als je de documentatie kunt lezen teminste. :p

De enige reden waarom ik nog een Udemy cursus zou willen kopen is omdat ik meer wil weten dan gewoon de basis van een bepaalde programmeertaal, dan is Udemy handig aangezien je van iemand gaat leren die het al jaren doet.
 
Top