Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Snics

Ex-Staff
6a011bbcf0dd120253c9e3fe10c35e9d.png



Hallo daar!

Als jij op deze post hebt geklikt zul je vast nieuwsgierig zijn naar hoe je Minecraft plugins moet maken en welke tutorials je hiervoor moet volgen. Ik ga samen met jouw overlopen wat de mogelijkheden zijn. Laten we beginnen!


7da60b484f8b48824866bcf59c1c23bc.png


Je hebt zeker en vast een basis nodig als je wilt gaan programmeren. Je moet bijvoorbeeld goed zijn in het Engels, zo ga je de video's die je gaat kijken beter snappen + de woorden die in het programmeren voorkomen.

Als je goed bent in wiskunde is dat zeker een pluspunt zo ga je het makkelijker hebben als er bijvoorbeeld formules gebruikt moeten worden. Als je niet goed bent met wiskunde geen nood, het is gewoon een voordeel als je het goed kunt, dit wilt niet zeggen dat het voor jou te laat is!

Voordat je Minecraft plugins gaat maken zal je eerst moeten leren hoe je programmeert, hoe 'saai' het ook is. Je zult eerst de basis onder de knie moeten hebben voordat je kan starten als Java (Bukkit) Developer.

Hieronder heb ik een paar leermethodes opgesomd die jou kunnen helpen om een (betere) Java (Bukkit) Developer te worden!


1d779d4a4c2ee0591c96393324cf8d2b.png


Beschrijving: Wil je later een DDG Developer worden of misschien zelfs een Developer voor een grotere server? Geen probleem, met veel doorzettingsvermogen kom je er! Met deze methode ga je de meest uitgebreide Java cursus volgen om zoveel mogelijk kennis te krijgen. De cursus die jij gaat volgen wordt ook gebruikt binnen DDG als developers iets niet snappen, een betere voorbereiding kun je niet hebben!

Doorzettingsvermogen: Heel Veel
Geld: +- 15 euro
Tijd besteden aan leren programmeren per week: 7 tot 10 uur
Leer platform: www.udemy.com
Opleiding die je gaat volgen:
  1. Koop hier voor 15 euro je Java cursus.

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken of je kan gebruik maken van de Bukkit/ Spigot documentation.

  3. [EXTRA] Als je ook nog met databases wilt leren werken en queries wilt leren maken kun je dat hier doen.
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is heel goed, de beste op Udemy, maar je zult er heel veel mee bezig moeten zijn. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus. Als je toch een goede basis wilt hebben maar je weet dat je zo een grote cursus nooit gaat voltooien kun je ook deze kleinere cursus proberen van Udemy (11,5 uur) klik hier.

Pluspunten:
  • Heel goede voorbereiding voor grote servers zoals DDG.

  • Duidelijke uitleg.

  • Er worden nieuwe secties toegevoegd om de zoveel tijd en is dus up to date!

  • Je kan vragen stellen en ze worden binnen de 24 uur beantwoord.

  • 60,5 uur aan video content
Minpunten:
  • Vraagt veel van jou vrije tijd

  • Zal soms eens saai zijn.

  • BELANGRIJK: Het kost geld. Het kan zijn dat er op dit moment geen korting is, koop deze cursus dan ook niet. Wacht tot er een korting is en de cursus 'maar' +-15 euro kost.
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen behalve JavaFX, dit wordt niet toegepast in Minecraft. Het is wel leuk als je niet Minecraft gerelateerd gaat programmeren. Echter moet je niet de hele cursus kunnen om een goede Java (Bukkit) Developer te zijn, als je 50% van de cursus kunt voltooien kun je al goede plugins maken (nadat je de Minecraft tutorials gekeken hebt natuurlijk of de Bukkit/Spigot documentation door gekeken hebt).


2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden normaal super makkelijk moeten zijn nadat jij de Java cursus gedaan hebt. Je moet niet alle Minecraft tutorials kijken, als je de eerste 30 kijkt zal je zeker verder op weg kunnen en alles zelf uitzoeken, maar dat is volledig jouw keuze.

Na de Java cursus zou je normaal gezien geen probleem moeten hebben om de Bukkit/ Spigot documentation te lezen en daar je antwoorden in te vinden. Het zou zelfs beter zijn om via de documentation te leren, documentation zul je overal terug vinden van programmeertaal A tot Z en van plugin A tot Z. Dit ligt compleet aan jezelf wat jij het makkelijkste vind maar op termijn ga je meer waarde halen uit de Bukkit/ Spigot documentation.

3. [EXTRA] MySQL Queries

Dit is iets wat je extra kunt leren, dit zal zeker ge-apprecieert worden als je een DDG Developer wilt worden. Je kan kiezen waar je deze cursus volgt als jij een goede cursus vind op Youtube volg die dan, maar ik heb mij er eentje gekocht op Udemy voor 15 euro. De MySQL cursus duurt helemaal niet zo lang als de Java cursus. Als je met databases kunt werken kun je bijvoorbeeld een ban manager maken, een speler login systeem, etc.

Je vindt beneden nog wat tips over hoe je het beste dit kunt leren.


e0538a5e4bd8f69698acc50fa51accd4.png


Beschrijving: Jij wilt later een Minecraft Developer worden voor jouw eigen server of een andere kleine server? Geen probleem, met deze methode ga je een goede Minecraft developer kunnen worden die zowel grote als kleine plugins gaat kunnen maken.

Doorzettingsvermogen: Matig

Geld: 0 euro

Tijd besteden aan leren programmeren per week: +- 3 tot 10 uur

Leer platform: Udemy

Opleiding die je gaat volgen:
  1. Leer hier Java gratis via Udemy

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is niet de beste maar ook zeker niet de slechtste. Je moet zowiezo een Java cursus volgen dit is de beste die ik kon vinden op Udemy. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus

Pluspunten:
  • Het is gratis.

  • Je kan vragen stellen, deze worden binnen de week beantwoord.

  • Duidelijke uitleg
Minpunten:
  • Minder specifieke uitleg dan in de betaalde.

  • Verouderd
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen wat in de cursus aanbod komt.

2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden nu makkelijker moeten gaan dan zonder enige video gezien te hebben over Java. Je zult toch wel de hele serie moeten uitkijken om alles te snappen van Bukkit.


20f37e2f1fb4fb53bd9974527440398f.png


Java / Minecraft Tutorial:
  • Schrijf niets op in word, maar type alles wat de video maker ook typt na in je code verwerker (IDE), zo ga je het sneller en beter onthouden.

  • Het is normaal dat je soms terug naar een video moet gaan omdat je bent vergeten hoe het werkte, het is ook niet de bedoeling dat je het onthoud. Het is de bedoeling dat je begrijp wat er gebeurd en dat zal via de Udemy cursus makkelijker zijn dan in die van Youtube.
MySQL Tutorial:
  • Schrijf alles op in een word document, je zult nooit alle query's onthouden, dus schrijf je ze beter op. Nu heb ik een mooi overzicht met wat welke query doet, een voorbeeld etc.

8315dd20a99f6b5d88fb265315476187.png


Q: Wat als ik meteen starten met Bukkit zonder Java te leren.
A: Dat is mogelijk, maar zeker niet aangeraden, je zult de eerste 10 Bukkit tutorials wel snappen maar daarna snap je het niet meer. Het is zeker niet aangeraden, je moet een Java basis hebben.

Q: Wat is ik iets niet snap?
A: Je kunt altijd je vraag intypen in Google, je mag ook altijd aan mij vragen als je een deel van Java niet snapt. Je kan mijn skype aanvragen op mijn profiel.


Q: Er is geen korting op de Java cursus, het kost 195 euro!
A: Udemy geeft om de tijd een korting dat de cursussen naar 15 euro worden gebracht, wacht tot dan, in de tussentijd kun je je voorbereiden bv: tijdelijk de gratis Udemy tutorials kijken (Methode 2).

Q: Wat is Bukkit precies?
A: Bukkit is een library voor Java, dit houd in dat je dus Java moet kunnen voordat je de library gaat gebruiken. Bukkit is geen programmeertaal.
Als je nog vragen hebt kun je ze in de reacties stellen, de vragen kunnen ook in de FAQ toegevoegd worden.

41180e9e4ba7e60726e45e7c5a4e29fa.png

6698dfd7cfcd73084018b72d934c44ce.png
 
Laatst bewerkt:

Snics

Ex-Staff
Ik vroeg me eigenlijk af, wat is het verschil tussen JrDev en Dev?
Als je pas begint bij DDG als Developer ben je automatisch eerst Jr Developer.
Naarmate je langer in het team zit en je activiteit binnen het team word je gepromoveerd naar Developer.
Jr Developer heeft minder toegang tot bepaalde serivices dan Developer veronderstel ik.

Dat is in grote lijnen wat het verschil is, misschien kan nog iemand anders (@doomerix) meer info geven daarover.

Met vriendelijke groet,
Snics
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Hallo daar DDGer,

Als jij op deze post hebt geklikt zul je vast nieuwsgierig zijn naar hoe je Minecraft plugins moet maken en welke tutorials je hiervoor moet kijken. Ik ga samen met jou overlopen wat de mogelijkheden zijn. Laten we beginnen!

- Basis -

Je hebt zeker en vast een basis nodig als je wilt gaan programmeren. Je moet bijvoorbeeld goed zijn in het Engels, zo ga je de video's die je gaat kijken beter snappen + de woorden die in het programmeren voorkomen.

Als je goed bent in wiskunde is dat zeker een pluspunt zo ga je het makkelijker hebben als er bijvoorbeeld formules gebruikt moeten worden. Als je niet goed bent met wiskunde geen nood, het is gewoon een voordeel als je het goed kunt, dit wilt niet zeggen dat het voor jou te laat is!

Voordat je Minecraft plugins gaat maken zal je eerst moeten leren hoe je programmeert, hoe 'saai' het ook is. Je zult eerst de basis onder de knie moeten hebben voordat je kan starten als Minecraft Developer.

Hieronder heb ik een paar leermethodes opgesomd die jou kunnen helpen om een (betere) Minecraft Developer te worden!

- Methode 1 -

Beschrijving: Jij wilt later een DDG Developer worden of misschien zelfs een Developer voor een grotere server? Geen probleem, met veel doorzettingsvermogen kom je er! Met deze methode ga je de meest uitgebreide Java cursus volgen om zoveel mogelijk kennis te krijgen. De cursus die jij gaat volgen wordt ook gebruikt binnen DDG als developers iets niet snappen, een betere voorbereiding kun je niet hebben!

Doorzettingsvermogen: Heel Veel

Geld: +- 15 euro

Tijd besteden aan leren programmeren per week: 7 tot 10 uur

Leer platform: Udemy en Youtube

Opleiding die je gaat volgen:
  1. Koop hier voor 15 euro je Java cursus.

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken of gebruik maken van de Bukkit/ Spigot docs.

  3. [EXTRA] Als je ook nog met databases wilt leren werken kun je dat hier doen.
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is heel goed, de beste op Udemy, maar je zult heel veel ermee bezig moeten zijn. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus. Als je toch een goede basis wilt hebben maar je weet dat je zo een grote cursus nooit gaat voltooien kun je ook deze kleinere cursus proberen van Udemy (11,5 uur) klik hier.

Pluspunten:
  • Heel goede voorbereiding voor grote servers zoals DDG.

  • Duidelijke uitleg.

  • Je kan vragen stellen en ze worden binnen de 24 uur beantwoord.

  • 60,5 uur aan video content
Minpunten:
  • Vraagt veel van jou vrije tijd

  • Zal soms eens saai zijn.

  • Het kost geld. Het kan zijn dat er op dit moment geen korting is, koop deze cursus dan ook niet. Wacht tot er een korting is en de cursus 'maar' +-15 euro kost.
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen behalve JavaFX, dit wordt niet toegepast in Minecraft. Het is wel leuk als je niet Minecraft gerelateerd gaat programmeren. Echter moet je niet de hele cursus kunnen om al een goede Minecraft Developer te zijn, als je 50% van de cursus kunt kun je al mooie plugins in elkaar stoppen (nadat je de Minecraft tutorials gekeken hebt natuurlijk).


2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden normaal super makkelijk moeten zijn nadat jij de Java cursus gedaan hebt.

Je moet niet alle Minecraft tutorials zien, als je de eerste 30 kijkt zal je zeker verder op weg kunnen en alles zelf uitzoeken, maar dat ligt compleet aan jezelf.

Na de Java cursus zou je normaal gezien geen probleem moeten hebben om de Bukkit/ Spigot docs te lezen en daar je antwoorden in te vinden. Het zou zelfs beter zijn om de docs te leren dan Minecraft tutorials.
Dit ligt compleet aan jezelf wat jij het makkelijkste vind maar op termijn ga je meer waarde halen uit de Bukkit/ Spigot docs.

3. [EXTRA] MySQL Queries

Dit is iets wat je extra kunt leren, dit zal zeker ge-apprecieert worden als je een DDG Developer wilt worden. Je kan kiezen waar je deze cursus volgt als jij een goede cursus vind op Youtube volg die dan, maar ik heb mij er eentje genomen van Udemy voor 15 euro. De MySQL cursus is helemaal niet zo lang als de Java cursus. Als je database kunt kun je bijvoorbeeld een ban manager maken of een speler login systeem.

Je vindt beneden nog wat tips over hoe je het beste dit kunt leren.

- Methode 2 -

Beschrijving: Jij wilt later een Minecraft Developer worden voor jou eigen server of een andere kleine server? Geen probleem, met deze methode ga je een goede Minecraft developer kunnen worden die zowel grote als kleine plugins gaat kunnen maken.

Doorzettingsvermogen: Matig

Geld: 0 euro

Tijd besteden aan leren programmeren per week: +- 3 tot 10 uur

Leer platform: Youtube

Opleiding die je gaat volgen:
  1. Leer hier Java gratis via Youtube

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is niet de beste maar ook zeker niet de slechtste. Je moet zowiezo een Java cursus volgen dit is de beste die ik kon vinden op Youtube. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus

Pluspunten:
  • Het is gratis.
Minpunten:
  • Niet alle onderwerpen komen aanbod.

  • Je kan geen vragen stellen.

  • Sommige onderwerpen worden verwarrend uitgelegd.
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen tot en met video 35.

2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden nu makkelijker moeten gaan dan zonder enige video gezien te hebben over Java. Je zult toch wel de hele serie moeten uitkijken om alles te snappen van Bukkit.

- Tips -

Java / Minecraft Tutorial:
  • Schrijf niets op in word, maar type alles wat de video maker ook typt na in je code verwerker (IDE), zo ga je het sneller en beter onthouden.

  • Het is normaal dat je soms terug naar een video moet gaan omdat je bent vergeten hoe het werkte, het is ook niet de bedoeling dat je het onthoud. Het is de bedoeling dat je begrijp wat er gebeurd en dat zal via de Udemy cursus makkelijker zijn dan in die van Youtube.
MySQL Tutorial:
  • Schrijf alles op in een word document, je zult nooit alle query's onthouden, dus schrijf je ze beter op. Nu heb ik een mooi overzicht met wat welke query doet, een voorbeeld etc.
- Q&A -
Q: Wat als ik meteen start met Bukkit zonder Java te leren.
A: Dat is mogelijk, maar zeker niet aangeraden, je zult de eerste 10 Bukkit/ Spigot wel snappen maar daarna snap je het niet meer. Het is zeker niet aangeraden, je moet een Java basis hebben.

Q: Wat is ik iets niet snap?
A: Je kunt altijd je vraag intypen in Google, je mag ook altijd aan mij vragen als je een deel van Java niet snapt. Je kan mijn skype aanvragen op mijn profiel.


Q: Er is geen korting op de Java cursus, het kost 195 euro!
A: Udemy geeft om de tijd een korting dat de cursussen naar 15 euro worden gebracht, wacht tot dan, in de tussentijd kun je je voorbereiden bv: tijdelijk Youtube tutorials kijken.
Als je nog vragen hebt kun je ze in de reacties stellen, de vragen kunnen ook in de Q&A toegevoegd worden.
(De inhoud van deze post en methodes zijn goedgekeurd door @steenooo, DDG Developer)

Met vriendelijke groet,
Snics

Zijn de tutorials van thenewbostan ook goed? En nog iets.. Top uitgelegd! Ik denk dat ik eerst die gratis cursus ga doen en dan die betaalde...
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Ik zie dat je hem heb bijgewerkt! Top man! Ik ga die gratis cursus doen maar dit het zelfde als die betaalde cursus. Of net iets anders?
 

Snics

Ex-Staff
Ik zie dat je hem heb bijgewerkt! Top man! Ik ga die gratis cursus doen maar dit het zelfde als die betaalde cursus. Of net iets anders?
De gratis cursus heeft 16 uur aan video en is voor beginners
De betaalde cursus heeft 60,5 uur aan video en is ook voor beginners.

Dus in de betaalde word alles wat beter en duidelijker uitgelegd + je hebt oefeningen in de betaalde.
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
De gratis cursus heeft 16 uur aan video en is voor beginners
De betaalde cursus heeft 60,5 uur aan video en is ook voor beginners.

Dus in de betaalde word alles wat beter en duidelijker uitgelegd + je hebt oefeningen in de betaalde.

Dan ga ik ze gewoon allebei doen denk ik? Thx!
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Het is al een goede oefening om de gratis cursus te proberen en als dat lukt door te gaan naar de betaalde!

Ik ben nu bezig met Java alleen ik loop te irriteren aan lijntje wat niet weg wil gaan.
Dit het lijntje: https://gyazo.com/fa0a32889348d31da63934d35f820fe6

Weet jij misschien hoe dit moet oplossen? Ik heb ooit al een keer geprobeerd op te lossen alleen het lukte toen niet. :(

Kan jij me helpen?

Met vriendelijk groeten,

Flavio
 

MisterWanted

Ex-Staff
MisterWanted
MisterWanted
None
Als je pas begint bij DDG als Developer ben je automatisch eerst Jr Developer.
Naarmate je langer in het team zit en je activiteit binnen het team word je gepromoveerd naar Developer.
Jr Developer heeft minder toegang tot bepaalde serivices dan Developer veronderstel ik.

Dat is in grote lijnen wat het verschil is, misschien kan nog iemand anders (@doomerix) meer info geven daarover.

Met vriendelijke groet,
Snics
Zover ik weet heeft een Jr. Developer alleen toegang tot de test server(s) en heeft hij de permissies die ongeveer gelijk staan aan Moderator permissies maar dan met wat extra permissies. Daarbij begin je altijd (sinds dat @steenooo Jr. developer was geworden) als Jr. Developer en kan je later promoveren naar Developer en dan eventueel zelfs nog Senior Developer.

Ik ben nu bezig met Java alleen ik loop te irriteren aan lijntje wat niet weg wil gaan.
Dit het lijntje: https://gyazo.com/fa0a32889348d31da63934d35f820fe6

Weet jij misschien hoe dit moet oplossen? Ik heb ooit al een keer geprobeerd op te lossen alleen het lukte toen niet. :(

Kan jij me helpen?

Met vriendelijk groeten,

Flavio
Zou je is een screenshot kunnen sturen van je volledige scherm ?
 
Laatst bewerkt:

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
Zover ik weet heeft een Jr. Developer alleen toegang tot de test server(s) en heeft hij de permissies die ongeveer gelijk staan aan Moderator permissies maar dan met wat extra permissies. Daarbij begin je altijd (sinds dat @steenooo Jr. developer was geworden) als Jr. Developer en kan je later promoveren naar Developer en dan eventueel zelfs nog Senior Developer.


Zou je is een screenshot kunnen sturen van je volledige scherm ?

Hier is het screenshot: https://gyazo.com/2b5b85cf031e4e2ca49ff9ea7e2ac4c5
 

Thanoxz

DDG Legende
Hallo daar DDGer,

Als jij op deze post hebt geklikt zul je vast nieuwsgierig zijn naar hoe je Minecraft plugins moet maken en welke tutorials je hiervoor moet kijken. Ik ga samen met jou overlopen wat de mogelijkheden zijn. Laten we beginnen!

- Basis -

Je hebt zeker en vast een basis nodig als je wilt gaan programmeren. Je moet bijvoorbeeld goed zijn in het Engels, zo ga je de video's die je gaat kijken beter snappen + de woorden die in het programmeren voorkomen.

Als je goed bent in wiskunde is dat zeker een pluspunt zo ga je het makkelijker hebben als er bijvoorbeeld formules gebruikt moeten worden. Als je niet goed bent met wiskunde geen nood, het is gewoon een voordeel als je het goed kunt, dit wilt niet zeggen dat het voor jou te laat is!

Voordat je Minecraft plugins gaat maken zal je eerst moeten leren hoe je programmeert, hoe 'saai' het ook is. Je zult eerst de basis onder de knie moeten hebben voordat je kan starten als Minecraft Developer.

Hieronder heb ik een paar leermethodes opgesomd die jou kunnen helpen om een (betere) Minecraft Developer te worden!

- Methode 1 -

Beschrijving: Jij wilt later een DDG Developer worden of misschien zelfs een Developer voor een grotere server? Geen probleem, met veel doorzettingsvermogen kom je er! Met deze methode ga je de meest uitgebreide Java cursus volgen om zoveel mogelijk kennis te krijgen. De cursus die jij gaat volgen wordt ook gebruikt binnen DDG als developers iets niet snappen, een betere voorbereiding kun je niet hebben!

Doorzettingsvermogen: Heel Veel

Geld: +- 15 euro

Tijd besteden aan leren programmeren per week: 7 tot 10 uur

Leer platform: Udemy

Opleiding die je gaat volgen:
  1. Koop hier voor 15 euro je Java cursus.

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken of gebruik maken van de Bukkit/ Spigot docs.

  3. [EXTRA] Als je ook nog met databases wilt leren werken kun je dat hier doen.
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is heel goed, de beste op Udemy, maar je zult heel veel ermee bezig moeten zijn. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus. Als je toch een goede basis wilt hebben maar je weet dat je zo een grote cursus nooit gaat voltooien kun je ook deze kleinere cursus proberen van Udemy (11,5 uur) klik hier.

Pluspunten:
  • Heel goede voorbereiding voor grote servers zoals DDG.

  • Duidelijke uitleg.

  • Je kan vragen stellen en ze worden binnen de 24 uur beantwoord.

  • 60,5 uur aan video content
Minpunten:
  • Vraagt veel van jou vrije tijd

  • Zal soms eens saai zijn.

  • Het kost geld. Het kan zijn dat er op dit moment geen korting is, koop deze cursus dan ook niet. Wacht tot er een korting is en de cursus 'maar' +-15 euro kost.
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen behalve JavaFX, dit wordt niet toegepast in Minecraft. Het is wel leuk als je niet Minecraft gerelateerd gaat programmeren. Echter moet je niet de hele cursus kunnen om al een goede Minecraft Developer te zijn, als je 50% van de cursus kunt kun je al mooie plugins in elkaar stoppen (nadat je de Minecraft tutorials gekeken hebt natuurlijk).


2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden normaal super makkelijk moeten zijn nadat jij de Java cursus gedaan hebt.

Je moet niet alle Minecraft tutorials zien, als je de eerste 30 kijkt zal je zeker verder op weg kunnen en alles zelf uitzoeken, maar dat ligt compleet aan jezelf.

Na de Java cursus zou je normaal gezien geen probleem moeten hebben om de Bukkit/ Spigot docs te lezen en daar je antwoorden in te vinden. Het zou zelfs beter zijn om de docs te leren dan Minecraft tutorials.
Dit ligt compleet aan jezelf wat jij het makkelijkste vind maar op termijn ga je meer waarde halen uit de Bukkit/ Spigot docs.

3. [EXTRA] MySQL Queries

Dit is iets wat je extra kunt leren, dit zal zeker ge-apprecieert worden als je een DDG Developer wilt worden. Je kan kiezen waar je deze cursus volgt als jij een goede cursus vind op Youtube volg die dan, maar ik heb mij er eentje genomen van Udemy voor 15 euro. De MySQL cursus is helemaal niet zo lang als de Java cursus. Als je database kunt kun je bijvoorbeeld een ban manager maken of een speler login systeem.

Je vindt beneden nog wat tips over hoe je het beste dit kunt leren.

- Methode 2 -

Beschrijving: Jij wilt later een Minecraft Developer worden voor jou eigen server of een andere kleine server? Geen probleem, met deze methode ga je een goede Minecraft developer kunnen worden die zowel grote als kleine plugins gaat kunnen maken.

Doorzettingsvermogen: Matig

Geld: 0 euro

Tijd besteden aan leren programmeren per week: +- 3 tot 10 uur

Leer platform: Udemy

Opleiding die je gaat volgen:
  1. Leer hier Java gratis via Udemy

  2. Kijk na je Java cursus hoe je Minecraft Plugins moet maken
Uitleg over de opleiding:

1. De Java cursus

De Java cursus is niet de beste maar ook zeker niet de slechtste. Je moet zowiezo een Java cursus volgen dit is de beste die ik kon vinden op Udemy. Hieronder vind je wat + en - punten van de cursus

Pluspunten:
  • Het is gratis.
  • Je kan vragen stellen, deze worden binnen de week beantwoord.
  • Duidelijke uitleg
Minpunten:
  • Minder specifieke uitleg dan in de betaalde.
  • Verouderd
Wat moet je kennen van die cursus:

Je moet alles kunnen wat in de cursus aanbod komt.

2. De Minecraft tutorials

De Minecraft tutorials zouden nu makkelijker moeten gaan dan zonder enige video gezien te hebben over Java. Je zult toch wel de hele serie moeten uitkijken om alles te snappen van Bukkit.

- Tips -

Java / Minecraft Tutorial:
  • Schrijf niets op in word, maar type alles wat de video maker ook typt na in je code verwerker (IDE), zo ga je het sneller en beter onthouden.

  • Het is normaal dat je soms terug naar een video moet gaan omdat je bent vergeten hoe het werkte, het is ook niet de bedoeling dat je het onthoud. Het is de bedoeling dat je begrijp wat er gebeurd en dat zal via de Udemy cursus makkelijker zijn dan in die van Youtube.
MySQL Tutorial:
  • Schrijf alles op in een word document, je zult nooit alle query's onthouden, dus schrijf je ze beter op. Nu heb ik een mooi overzicht met wat welke query doet, een voorbeeld etc.
- Q&A -
Q: Wat als ik meteen start met Bukkit zonder Java te leren.
A: Dat is mogelijk, maar zeker niet aangeraden, je zult de eerste 10 Bukkit/ Spigot wel snappen maar daarna snap je het niet meer. Het is zeker niet aangeraden, je moet een Java basis hebben.

Q: Wat is ik iets niet snap?
A: Je kunt altijd je vraag intypen in Google, je mag ook altijd aan mij vragen als je een deel van Java niet snapt. Je kan mijn skype aanvragen op mijn profiel.


Q: Er is geen korting op de Java cursus, het kost 195 euro!
A: Udemy geeft om de tijd een korting dat de cursussen naar 15 euro worden gebracht, wacht tot dan, in de tussentijd kun je je voorbereiden bv: tijdelijk de gratis Udemy tutorials kijken (Methode 2).
Als je nog vragen hebt kun je ze in de reacties stellen, de vragen kunnen ook in de Q&A toegevoegd worden.
(De inhoud van deze post en methodes zijn goedgekeurd door @steenooo, DDG Developer)

Met vriendelijke groet,
Snics
ben begonnen met de gratis cursus, als het me bevalt en als het goed werkt dan ga ik ook de betaalde doen :)

Over dat lijntje, volgensmij kan je die gewoon wegslepen. Zo niet. Dan komt het omdat je soort van nog een "browser" open hebt voor classes.
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
ben begonnen met de gratis cursus, als het me bevalt en als het goed werkt dan ga ik ook de betaalde doen :)

Over dat lijntje, volgensmij kan je die gewoon wegslepen. Zo niet. Dan komt het omdat je soort van nog een "browser" open hebt voor classes.

Oke thx! Mij bevalt het opzich wel redelijk goed :) Alleen soms moet je wel na 10 tutorials even een pauze nemen. Dat raad ik je echt aan anders vergeet en ga je het saai vinden.
 

Snics

Ex-Staff
oke, ik ga wss deze week beginnen met de gratis versie en dan mischien later de betaalde versie en mysql

Bespaart het trouwens ruimte als ik een database gebruik?? of maak dat niet uit
Databases heeft niets te maken met ruimte.
Databases zorgen ervoor dat je info kunt bewaren in een tabel.

Bijvoorbeeld:
__Datum_____ Speler naam_____Coins _____Rank_____....
2017-02-13_______Snics_______152625_____Staff_____....
2017-02-11_______Daniel______5661155____Member___....
 

danielvdspoel

DDG Legende
DanielvdSpoel
DanielvdSpoel
None
Databases heeft niets te maken met ruimte.
Databases zorgen ervoor dat je info kunt bewaren in een tabel.

Bijvoorbeeld:
__Datum_____ Speler naam_____Coins _____Rank_____....
2017-02-13_______Snics_______152625_____Staff_____....
2017-02-11_______Daniel______5661155____Member___....
Oh ok dat is opzich best handig voor een server

Edit @Snics als ik mijn plugins kopel aan de database met de inglogegevens heb je dan echt veel verstand nodig van databases?

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Top