Welkom bij DDG!

Wil jij onze community joinen? Om gezellig mee te praten en te discussieren? Meld je dan nu aan op het DDG forum!

Aanmelden
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melding THE KINGDOM 2; JULLIE INBRENG!

Discussie in 'Kingdom 2' gestart door doomerix, 21 apr 2017 om 09:59.

1. Axatios

Axatios DDG Lid

Ga lekker minenation spelen met je stats lol
    Joostdaat, DieFromLagg en Mr_Bart_MAND vinden dit leuk.
  2. doomerix

doomerix Developer Developer

wat ik wel kan zeggen is dat ik een aantal uurtjes van mn leven heb vergooit om het zonder issues/nadelen en vooral met balans in de game te kunnen krijgen. :p
  3. DieFromLagg

DieFromLagg Actief DDG lid

BTW, Custom is nodig voor orginaliteit. Je kunt niet iets orgineels bedenken, waarvoor al een plugin bestaat, want dan is het niet orgineel meer -_-
    Zie het al voor me: David be like: Zojuist MineNation bedacht, even kijken of er al een plugin op internet staat... xD
    Teamings en Axatios vinden dit leuk.
  4. Masteriks

Masteriks Nieuw DDG lid

developers? oh nvm... xD lolll
  5. Masteriks

Masteriks Nieuw DDG lid

moet je nagaan bas, dat speeltie zelfs ook al :p bang dat je niet bijblijft als je inactief word :p
  6. doomerix

Jongens. KLEIN DETAIL, dit topic is er niet voor discussies maar voor uitgewerkte ideeën!
    ZeroDOD vindt dit leuk.
  7. Axatios

Axatios DDG Lid

Haha
    Masteriks vindt dit leuk.
  8. Axatios

Axatios DDG Lid

Kd2 moet wel wat veranderingen krijge maar ik vind wel dat het ook voor een deel moet blijven zoals het was, geen custom dinge of wands, gwn die 100% oorlogen en van die random 1/3 of 1/4de aanvallen, geen mineislands want dan maak je het spel alleen maar makkelijker
  9. kars

kars DDG Lid

Ik wil gewoon een eenorm balkadur! dat was leuk dan heb je iets om te doen en dan heb je je KD sweer. balkadur verveelt gewoon niet, nenzij de ors op zijn! ;D
  10. Voorjaar

Voorjaar Nieuw DDG lid

Mijn intentie is goed. Ik gebruik inderdaad concepten van andere servers waar ik zelf altijd veel plezier aan heb beleefd en waarvan ik denk dat het eventueel in een andere vorm zou kunnen werken op Kingdom 2. Ik ben het er inderdaad mee eens dat een lag vrije speelervaring op 1 staat. Maar ik denk dat het belangrijk is om te kijken wat er nog meer mogelijk is binnen Kingdom 2. Omdat ik persoonlijk van mening ben dat Kingdom 2 (map 3) leuk is voor een maand en daarna niet meer. Als ik door mijn input daar mijn steentje aan bij kan dragen is dat fijn en als spelers en developers daar niet voor open staan is dat ook prima. En wat classes betreft: Het werkt op HCF en CD ook. Dus waarom niet op Kingdom 2?

Ik zou het ook echt super tof vinden om villagers terug te zien op FH
    Laatst bewerkt: 21 apr 2017 om 17:06
  11. Masteriks

Masteriks Nieuw DDG lid

12. Rattenvanger aka Quinten

Rattenvanger aka Quinten DDG Fan!

hey /b/

I want 2 see more women on the server
    praise kek // He Will Not Divide Us
    btfo Remake Kingdom

>xD

Bijgevoegde bestanden:

aron_da_beast vindt dit leuk.
  13. aron_da_beast

aron_da_beast Nieuw DDG lid

Uhhhum, schraapt zijn keel.
    All right mijn inbreng.
    1. Iets met custom names, zoals familie namen die de roleplay zeer verbeteren zoals [Dok] [Ertalin] [Grogarius] Just sayin (niet precies zo) dat versterkt de Roleplay onder kingdoms en zo kan je "Misschien" met je famillie Roleplay bijeenkomsten houden etc.

2. Push vanuit de lead dingen zoals land overname, steden in een bepaald rijk die moeten alert zijn voor de stads overname, todat rebellen of het "kingdom leger" het revaliserend kingdom wegjaagt is de stad in handen van de tegenstander, (iets met custom plugin zou zijn dat als er mensen van het aanvallend kingdom offline zijn en jij bent online, als kingdom lid dat onder de plundering leeft, dat er dan een soort barrier in jouw beeld is, jij kan niet vluchten en totdat jij vermoord bent is die barrier daar, jij kan je overgeven waardoor die barrier verdwijnt en je wordt meegenomen naar het revaliserend kingdom's land of je kingdom betaald een schuld om de stad vrij te krijgen, anders is de stad gewoon in handen van het andere kingdom) hierdoor zullen mensen actief blijven om die zogeheten plunderingen te weren.

3. Om de tafel- Roleplay events (gepushte vanuit de lead) van kingdoms. (Hierbij een voorbeeld) je hebt kingdom A en die wilt een grondig gesprekje houden met kingdom B omdat de grondstoffen van kingdom A achteruit gaan, ze gaan om de tafel om een compromis te sluiten als dit niet lukt breekt er (bijvoorbeeld) een massamoord uit en een verschrikkelijk bloedbad.

4. Kingdom storylines, er moet veel meer gedaan worden met die storylines, ik zeg maar Eredon: trek die linie door, kenmerk een kingdom niet door pvp of bla bla maar door het verhaal, laat het kingdom bloeien vanwege het verhaal. Ik bijvoorbeeld, Joinde adamantium om de storyline, ze waren half-goden! Wordt dat nog in-game laten zien?

Hierbij weer mijn dwazenwoordje
    Ertalin//Aronnaod
    DamianKiip en Masteriks vinden dit leuk.
  14. KoningZidanos

KoningZidanos DDG Lid

Ik ben op het moment nog niet van plan om in de toekomst kd2 te gaan spelen, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik hier mijn inbreng niet mag doen. Dus hier komt het hoor dames en heren:

Het magnifieke principe dat bekend staat onder de naam "tasks of quests".

Juist ja, je kunt het misschien al wel raden, opdrachten! Maar het zijn niet zomaar opdrachten. Opdrachten die een koninkrijk moet uitvoeren in ruil voor een reward. Deze quests/tasks worden gegeven door roleplay characters of kunnen gegeven worden aan spelers door koningen.

Op deze manier kun je "wellicht samen met een alliantie of met spelers van je eigen kingdom, of misschien zelfs zelf" op avontuur gaan naar eventuele eilanden die bestemd zijn voor deze tasks of misschien zelfs op het eigen kingdom grondgebied. Je bent lekker bezig met roleplayen en je bouwt een band op met je medespelers terwijl je daarvoor ook nog eens iets leuks kan verdienen.

De rewards: Deze ga ik hier niet bepalen maar misschien is het leuk om moeilijk verkrijgbare blokken zoals obsidian of prismarine. Dit is leuk om door te verkopen of voor de bouwers om creatief mee te zijn;
    Wapens of gear met enchantments (hoeven niet per se prot4 te zijn, maar kan uiteraard wel). zodat je goed voorbereid op pad kan gaan voor een nieuwe task of eventueel voor een oorlog;
    Eventuele moeilijk/niet verkrijgbare items die je kunt bewaren als "aandenken" of "teken van moed" voor de opdracht die je hebt voltooid.

Boeken:
    Misschien dat je de quests kunt geven door ze te schrijven in een boek die een roleplay character kan geven. Deze boeken kun je dan "misschien" benoemen tot een makkelijke, moeilijke of levensgevaarlijke quest/task. Zodat je weet of het handig is om 1 iemand te sturen of misschien een groepje mensen. Anders staat er straks 1 iron gear spelers oog in oog met een huntsman, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :p

Voordelen van dit idee:
    -Je bouwt een band op met medespelers
    -Je kunt nieuwe spelers introduceren met het principe van roleplay doormiddel van ze een makkelijke task te geven.
    -Je kunt leuke avonturen beleven
    -De roleplay op de server wordt meer (hopelijk wordt op deze manier de constante push naar fights en oorlogen minder).

Nadelen:
    -Kan ik zo snel even niet bedenken, voel je vrij om eventuele nadelen die jij kan bedenken te vertellen.
    Voorbeelden van de soorten tasks/quests:
    -Makkelijke task: Een small chest met wood succesvol en veilig kopen van een ander kingdom en deze naar je koning brengen. 1-3 mensen nodig.

-Moeilijke task: Een speciaal edelsteen zoeken in een grot op een onbekend eiland, niet wetende wat voor monsters daar ronddwalen. Om de speciale edelsteen vervolgens te brengen naar bijvoorbeeld een triton die deze opdracht gegeven heeft. 3-5 mensen nodig.

-Levensgevaarlijke task: Op zoek gaan naar een huntsman, deze doden en alles wat je van de huntsman krijgt brengen naar de desbetreffende roleplay character. (geen idee hoeveel mensen je nodig hebt om zo'n huntsman te verslaan :p ).

Ik hoop dat ik mijn idee duidelijk heb overgebracht en ik hoop natuurlijk dat jullie hier iets mee kunnen, en zo niet dan heb ik altijd nog mijn best gedaan. Verder iedereen alvast een fijn weekend toegewenst namens deze heer.
    //Kleinvoorhoofd

Even ter verduidelijking, deze naam op dit forum van mezelf laat mij ook cringen. Helaas kan ik deze niet aanpassen ;(
    Masteriks vindt dit leuk.
  15. KoningZidanos

KoningZidanos DDG Lid

Bijgevoegde bestanden:

16. doomerix

Ehh. Ik was je al voor. Volgensmij had ik dit al besproken in een developer diary.. dat goden etc quests en rewards gaan regelen.. actief ofcourse. We willen de goden/empire etc zo actief als mogelijk hebben.. En als ik t nog niet had gezegd. zeg ik het nu. woeps!
  17. Saergiax

Saergiax Actief DDG lid

Hallo,

Als we gaan bekijken naar de laatste map was roleplay erg hard afgezakt, dit vond ik zelf zeer spijtig, daarom stel ik wat ideeën op.

• Door de quests van goden dat er een storyline word gecreëerd voor quest hunters.
    • Bijzonderlijke plekken die met de storyline of het verleden van het bepaalde kingdom te maken hebben vb: de kern van Aergia uit Adamantium.
    • Meer custom plekken zoals een onderwater grot in een meer met daarin bv een schat, doolhoven, npc gelegenheden etc.
    • Opgang van roleplay terug opbouwen, hier gaan we niet naar de lead kijken maar naar de kingdoms zelf dat hun terug de roleplay "gildes" opstarten om het niet terug 24/7 "YE PVP BOI" te doen.
  18. robinkip4

robinkip4 DDG Lid

Geachte Doomerix.

is er een mogelijkheid dat stackable mob's er in komt?
    DamianKiip vindt dit leuk.
  19. Joostdaat

Joostdaat Super DDG lid

Hoi,

Om de roleplay te verbeteren is het misschien een leuk idee om een functie toe te voegen aan de plugin: "De zit-functie". Hiermee kan je met een enkele rechter muisklik op een stair gaan zitten.
    Óf je kan door het gebruik van een /sit commando gaan zitten op de plaats waar je staat. Dit zorgt ervoor dat je niet "per ongeluk" op een stair kan gaan zitten.

Een voorbeeld:

Ik zou het enorm leuk vinden voor de roleplay als dit toegevoegd zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Joostdaat de GROTE!
    Laatst bewerkt: 22 apr 2017 om 13:31
    Houthakker, ZeroDOD, DamianKiip en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. robinkip4

robinkip4 DDG Lid

Het zou wel leuk zijn maar als je in een oorlog aan het bogen bent op een muur (met stairs) is het wel onhandig.

Deel Deze Pagina