Menu

JOIN DISCORD
0 Leden Online
JOIN 0 ONLINE SPELERS play.dusdavidgames.nl
Wat is er Nieuw?
Welkom op DusDavidGames! Welkom op bij de DusDavidGames Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Guide Dus jij wilt een (DDG) (Minecraft) Java Developer worden? [INFO + FAQ]

Snics

Ex-Staff
Ik weet het het al ;)
Begint met T en ze heten Dion en Mathijs...
Ra ra wat zal het zijn... :)
Maar als het een goede server is, heeft die gewoon een core waarmee je kan werken, dan moet je al die moeite niet doen om alles te schrijven. En moet je MongoDB ook niet kennen.
 

Jannyboy11

DDG Legende
Jannyboy11
Jannyboy11
Quartz
@Snics een vraagje... Hoe kan je het beste MongoBD (Geen idee hoe je het precies schrijft) leren. Het ook soort Database maar dan net iets anders dan MySql heb ik ooit ergens gehoord. Is Mongo ongeveer het zelfde als MySql of SQL?

Hey, ik kan hier wel op antwoorden, heb aardig ervaring met MongoDB.
MongoDB is inderdaad een database, maar geen relationele database. Dat wil zeggen dat er geen tabellen zijn van rijen en kolommen, en er zijn geen relaties. In plaats daarvan heeft MongoDB 'collections' van 'documents'. Een document in MongoDB is een JSON document, maar ze worden natuurlijk opgeslagen in een binair formaat, bson. Ieder document in een collection heeft altijd minstens één key en dat is '_id', dat kun je zien als primary key. Voor de rest zijn collections in MongoDB 'schemaless', wat inhoudt dat documents in de collections niet dezelfde keys hoeven te hebben. Er is geen vaste structuur.

Toevoegen, opvragen of aanpassen van documents in een collection gaat ook niet met SQL, maar ook met documents. In de commandline client van MongoDB, mongo, kun je letterlijk javascript uitvoeren. Een voorbeeld van een nieuw document toevoegen:

db.users.insert({name: "Jan"})

De collection die ik hier gebruik heet 'users', en het document dat ik toevoeg aan de collection geef ik mee als object literal aan de insert functie. Als een collection nog niet bestaat maakt MongoDB die zelf automatisch aan.
MongoDB maakt zelf ook een _id aan voor documenten als je die niet meegeeft, dus als ik alle users met de naam 'Jan' wil opvragen

db.users.find({name: "Jan"})

dan krijg ik ook een _id veld terug.

{"_id": ObjectId("48107389af13daf") , "name": "Jan"}

Ik kan je nog veel meer vertellen, maar dat gaat te ver voor dit forumtopic. Als je meer over MongoDB wilt leren, en specifiek hoe je het gebruikt met Java, dan raad ik aan om de gratis cursus 'm101j' te volgen bij MongoDB University, deze heb ik zelf ook gevolgd.

en @Snics NoSQL staat voor Not Only SQL, waar MongoDB inderdaad onder valt, maar er bestaan nog genoeg andere niet-relationele databases. Denk bijvoorbeeld aan Redis of Cassandra. Zeggen dat MongoDB hetzelfde is als NoSQL klopt dus niet.
 
Laatst bewerkt:

KingArthur007

DDG Held
Beste dev's.

Ik ben zelf een kleine Dev en weet hoe je plugins moet maken maar ik heb een belangrijke vraag voor jullie.
Die vraag is: welk programma gebruiken jullie voor Julie plugins te maken?
Alvast bedankt.
 

Snics

Ex-Staff
Ik zal ze alle 3 eens testen en kijken welke mij het meeste aan staat.
Echt bedankt alvast :)
Niet doen, ze maken een grap :p

In het Dev team gebruiken we Eclipse of IntelliJ. Eclipse is handig en was voor een lange tijd de IDE (Het programma waarmee je de plugins schrijft) maar IntelliJ heeft de leiding nu genomen.
Daarom raad ik je ook aan om IntelliJ te gebruiken. :)
 

KingArthur007

DDG Held
Niet doen, ze maken een grap :p

In het Dev team gebruiken we Eclipse of IntelliJ. Eclipse is handig en was voor een lange tijd de IDE (Het programma waarmee je de plugins schrijft) maar IntelliJ heeft de leiding nu genomen.
Daarom raad ik je ook aan om IntelliJ te gebruiken. :)
OH ok LMAO XD ik was er in getrapt, GG xP
Ja Eclipse ken ik maar het buggd op mijn mac, ik kan het namnmenlijk niet installeren en op de terminal zie ik ook geen error dus ik zal IntelliJ proberen.
Bedankt voor het reageren en voor te zeggen dat ze een grap maakten xP ik kende die programma's niet die zij gebruiken zogezegd xD
Heb nog een fijne dag :D
 

Snicser

DDG Held
Snicser
Snicser
None
OH ok LMAO XD ik was er in getrapt, GG xP
Ja Eclipse ken ik maar het buggd op mijn mac, ik kan het namnmenlijk niet installeren en op de terminal zie ik ook geen error dus ik zal IntelliJ proberen.
Bedankt voor het reageren en voor te zeggen dat ze een grap maakten xP ik kende die programma's niet die zij gebruiken zogezegd xD
Heb nog een fijne dag :D

Beste,

Ik raad Eclipse aan. Handig voor beginnende / kleine DEV's. Bij IntelliJ moet je fouten zelf ontdekken en uitzoeken ect. Bij Eclispe worden veel fouten er al uitgehaald. Maar ik raad later als heel goed bent om ovee te gaan naar Intellij zoals @Snics al zei.

Met vriendelijke groeten,
Snicser
 

Jannyboy11

DDG Legende
Jannyboy11
Jannyboy11
Quartz
ik kende die programma's niet die zij gebruiken zogezegd xD

Je kent javac niet? javac is de Java compiler, iedere plugin dev (dus jij ook) gebruikt een Java compiler bij het builden van de jar. M'n eerste antwoord was compleet valide. Maar ik gebruik inderdaad ook IntelliJ in combinatie met Apache Maven. Als je nou eerdere reacties op dit topic had gelezen dan wist je dat ook :D
 

KingArthur007

DDG Held
Je kent javac niet? javac is de Java compiler, iedere plugin dev (dus jij ook) gebruikt een Java compiler bij het builden van de jar. M'n eerste antwoord was compleet valide. Maar ik gebruik inderdaad ook IntelliJ in combinatie met Apache Maven. Als je nou eerdere reacties op dit topic had gelezen dan wist je dat ook :D
Naja ik lees niet al deze pagina's he xP allee atm toch niet :)
 
Laatst bewerkt:
S

Stiefan

Je kent javac niet? javac is de Java compiler, iedere plugin dev (dus jij ook) gebruikt een Java compiler bij het builden van de jar. M'n eerste antwoord was compleet valide. Maar ik gebruik inderdaad ook IntelliJ in combinatie met Apache Maven. Als je nou eerdere reacties op dit topic had gelezen dan wist je dat ook :D
HEY JAN
 

doomerix

DDG UltraLegende
doomerix
doomerix
Sr. Tech
Hey,

Jij bent een dev op ddg, maar ik was benieuwd wat doet een MT dev allemaal op de server. Wat zijn zijn taken enz?

Mgv,

Fabian

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik weet het! Ik weet het!

De MineTopia developer zorgt ervoor dat er nieuwe updates worden geschreven, bugs en andere plugin-gerelateerde problemen worden opgelost, de server blijft draaien.. En eigenlijk vrijwel alles wat met development taken te maken heeft..

Dat is het wel eigenlijk. :p
 

ImranDoet

DDG Superheld
ImranDoet
ImranDoet
None
atom zou je moeten gebruiken voor andere talen zoals js php etc. ik gebruik zelf intellij (het is superieur)
 

Snics

Ex-Staff
Je kan Atom voor alles gebruiken aan geziende IDE open source is en iedereen er packages voor kan maken.
Ik gebruiken Atom alleen voor Web development :p
 
Top